duminică, 31 ianuarie 2010

Taietei de casa


Am facut taietei pentru supa si am pozat si etapele asa ca va arat cum ii fac eu. O metoda destul de primitiva, avand in vedere ca acum sunt diverse "scule" care intind si taie taieteii in toate formele si dimensiunile.

Nu e mare filozofie, doar ca ia ceva timp. La un ou se pu 2 linguri cu varf de faina alba de calitate superioara 000.



Se face un aluat elastic si nelipicios. Daca mai e cazul, se mai adauga putina faina pana cand aluatul capata consistenta dorita.



dupa care se trece la etapa urmatoare, se intinde foaia
eu neavand o "scula" performanta, am intins cu facaletul


Foaia trebuie intinsa bine sa iasa taieteii subtiri si frumosi


am taiat aluatul intins in dreptunghiuri mici pentru a se putea intinde mai bine. 



se lasa fasiile sa se usuce putin, insa atentie, nu trebuie sa fie prea uscate pentru ca nu se mai pot taia ci se zdrobesc

se taie patratele (nu e obligatoriu insa eu le-am taiat pentru ca nu-mi place sa fie foarte lungi taieteii)


dupa care se taie cu masina (una veche, nu prea are fatza de blog dar n-am alta)


Se lasa taieteii taiati sa se usuce pe masa de lucru, eu din lipsa de spatiu, dupa ce s-au uscat putin i-am pus pe un platou. Dupa cum se poate vedea, masinaria mea antica nu taie foarte bine astfel ca se intampla sa fie lipiti cate doi taietei.


4 comentarii:

  1. Fără sare?
    Rezistă, dacă sunt uscaţi, mai mult timp, ca cei de cumpărat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Fara sare se fac. Daca sunt uscati si pastrati intr-un loc racoros, eventual intr-o cutie de carton rezista mult timp. Acum nu pot sa-ti spun cat timp pentru ca eu niciodata nu fac o cantitate foarte mare, doar din 2 oua.

    RăspundețiȘtergere
  3. mimunati taiteii tai ,si cum zicic a nu are fata de blog masina aia ?foarte foarte frumosi ies ,nu conteaza ca nu e masina nu stiu de care.Chiar am cautat reteta ta de taitei terhana si nu o gaseam ,imi place la tine acasa mult de tooooooot

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Mirela. Ma bucur ca iti place casuta mea. Esti oricand binebenita aici.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.