sâmbătă, 6 martie 2010

Spirala cu visine


Aceasta e prima mea incercare (nu foarte reusita) de a face un tort spirala.
Pentru blat avem nevoie de:
-5 oua
-8 linguri zahar
-2 linguri ulei
-2 linguri apa rece
-8 linguri faina
-1 praf de copt
-2 linguri cacao


Pentru crema:
-400 ml frisca
-450 g iaurt
(am pregatit 4 cutii de iaurt adica 600 g, dar Alex a mancat unul si am ramas cu 3)
-3 linguri zahar pudra
-300 g visine congelate, scurse de zeama
-2 plicuri gelatina am pus eu dar cred ca si unul era suficient

Gelatina se pune in putina apa sa se inmoaie. Dupa 10-15 minute se pune intr-un vas, pe baie de aburi sa se dizolve. Cand s-a dizolvat, se adauga iaurturile si se amesteca. Pare destul de lichid iaurtul insa se intareste rapid. Se adauga peste iaurt si frisca batuta.


Asa arata crema

In zeama de la visine se adauga 2 linguri zahar si se insiropeaza blatul. Blatul se taie in 3 fasii, care se taie la randul lor in doua. (aici am gresit eu ca am insiropat mai intai tot blatul si apoi am incercat sa-l tai ceea ce l-a facut sfaramicios)

Se ung fasiile cu crema si se pun peste crema visine din loc in loc, apasand putin cu mana sa se lipeasca visinele.
Intr-o cratita punem folie alimentara si incepem sa construim tortul.
Se continua procedeul pana la epuizarea cremei si a blatului. Tortul se pune in frigider 2 ore dupa care se rastoarna pe un platou, se orneaza cu frisca si deasupra se pun visine
Deasupra am mai presarat niste perlute.

Si sectiunile


8 comentarii:

  1. eu personal cred ca ti-a isit fain tortul.si daca la gust a fost bun atunci a fost un tort perfect.pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Sarah. La gust e foarte bun insa aspectul cam lasa de dorit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata f bine si cu siguranta este si f bun; sunt mai greu de asamblat spiralele, dar arata minunat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci Bianca.
    Merci Ellis. Intr-adevar e mai greu cu asamblarea tortului dar rezultatul e unul delicios.

    RăspundețiȘtergere
  5. arata demential tortul tau,blogul de asemenea.e prima data cand vin pe la tine si daca imi permiti nu va fi ultima:)felicitari pt toate bunataturile pe care le faci:)o primavara frumoasa iti doresc

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult pentru vizita si pentru comentariu. Esti oricand binevenita.

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte cremoasa, pufoasa, fructoasa si deliciossss de buna, as manca pana m-as satura :D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.