miercuri, 11 ianuarie 2012

Prajitura Harissa


Prajitura harissa sau harisi este o reteta arabeasca (a nu se confunda cu "harissa", o  pasta de ardei iute tunisiana, atat de iute incat simti ca iti ia gura foc. Trust me, am gustat-o la ea acasa si mi-au dat lacrimile. :) 
Dar harissa/harisi de care va vorbesc eu acum e o prajitura cu gris, insiropata, dulce si foarte buna. Si se face foarte simplu si rapid. Am vazut mai intai aceasta prajitura la Alison si chiar alaltaieri ma gandeam sa fac in week-end prajitura. Insa ieri dimineata am vazut prajitura si pe blogul Nadinei asa ca am zis gata: o fac chiar azi, nu mai astept pana in week-end.

-1 pachet unt moale (200 g)
-3 cani gris (toate ingredientele le-am masurat cu o cana de 300 ml)
-1/2 cana zahar
-coaja rasa de la o lamaie
-1 cana iaurt natural
-2 plicuri praf de copt
-migdale
-fulgi de cocos

Pentru sirop:
-2 cani apa
-2 cani zahar
-zeama de la 1 lamaie (am pus o lamaie si jumatate)

Iaurtul se amesteca cu praful de copt. In 3-4 minute isi va dubla volumul.
Untul moale (se poate topi) se amesteca cu grisul. Se adauga iaurtul, zaharul, coaja rasa de lamaie. Se toarna amestecul intr-o tava de yena unsa cu unt. Cu un cutit se traseaza patratele. Pe fiecare patratica se pune cate o migdala. Eu am portionat-o destul de grosolan. Ar fi aratat mai bine intr-o tava rotunda, insa tava mea nu e suficient de inalta, astfel ca am preferat sa o coc in tava dreptunghiulara.
Se introduce tava in cuptorul preincalzit pentru 45 minute.

Pentru sirop, se amesteca apa cu zaharul si zeama de lamaie si se fierbe siropul 10 minute, dupa care se lasa sa se raceasca. 
Dupa cele 45 minute, se scoate prajitura si se toarna tot siropul peste ea. Nu va temeti ca innecati prajitura :D. va absorbi tot siropul. Se pudreaza cu fulgi de cocos si se lasa sa se raceasca.
Pofta buna!







13 comentarii:

  1. Arata superrr!
    Cred ca e foarte buna!
    O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca imi permiti voi prelua reteta de la tine si o voi incerca si eu. Am vazut recent acesta prajitura, dar de facut n-am facut-o niciodata. Oricum a ta arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Alynusha. O zi buna si tie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Livia, ma bucur ca iti place. Sigur ca poti prefua reteta. La fel am preluat-o si eu de pe alt blog.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bineinteles,am fact-o si eu dar stiti ce mi-am amintit?In primul rand voi puteti sa fiti fetele mele .Pe vremea ailalta faceam aceiasi compozitie deasupra tutnam lapte fierbinte cu zahar,vanilie,razatura .Bine o faceam cand aveam lapte. Viorica Petrovici

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamna Viorica, multumesc pentru vizita.
    Am o alta reteta, tot o prajitura cu gris, insiropata cu lapte, insa mie imi place sa o "dichisesc: cu frisca.
    Aici puteti vedea reteta.
    http://criss75-despremine.blogspot.com/2011/01/prajitura-cu-gris.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Nagyszerű recept,egyszerű és finom,következő szabadidőmben ezt sütöm meg.
    Ja és még a csokis kuglófforma sütid,szuper!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.