luni, 3 octombrie 2022

Harissa - pasta tunisiana de ardei iute

 

Harissa este o pasta de ardei iute , foarte iute, de provenienta tunisiana. Eu am avut ocazia sa gust harissa chiar in tara de origine, Tunisia si realmente simti ca iti ia gura foc. In Tunisia, harissa se face din ardei iuti uscati, de aceea si culoarea e mai inchisa. Eu am facut din ardei iuti proaspeti si am adaugat si 4 ardei capia, pentru ca am vrut sa fie mai "comestibila" pasta de ardei iuti si putin mai blanda. De asemenea, am vazut unele retete in care ardeii se toaca cu tot cu samburi si nervuri. Eu am preferat sa-i scot. Bine, a mai ramas ici-colo cate un sambure. Obligatoriu, folositi manusi, altfel o sa va usture mainile rau de tot. 

Ingrediente:

-800 g ardei iute rosu

-4 bucati ardei capia

-2 capatani usturoi

-1 lingura sare neiodata

-1 lingurita coriadru macinat

-1 lingurita pudra de chimion

-100 ml otet

-100 ml ulei de masline


Se curata ardeii iuti de seminte si nervuri. Se curata ardeii capia si usturoiul. Se toaca la masina de tocat carne si daca vreti o pasta fina, puteti folosi si benderul. Eu am dat doar prin masina de tocat carne. 

Se adauga otetul si codimentele si se amesteca. Intr-o cratita mai mare, se toarna uleiul de masline si se adauga ardeii tocati amestecati cu otetul si condimentele si se lasa sa fiarba pana se evapora apa si compozitia se ingroasa ca o pasta. Apoi se pune pasta de ardei in borcane spalate si sterilizate.

Deasupra se toarna cate o lingura de ulei de masline, apoi se infileteaza borcanele. Eu le-ampus intr-un vas, le-am acoperit cu un prosop de bucatarie si le-am fiert inca o jumatate de ora, dar acest procedeu nu e obligatoriu. Totusi e o masura de ziguranta, zic eu si astfel rezista mai bine.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.