duminică, 5 decembrie 2010

Prajitura "Ora 12"



Mi-am amintit zilele acestea de o prajitura delicioasa pe care o savuram cu muuulti ani in urma (cred ca vreo 20 si mai bine) cand ieseam cu prietenele in oras. Pe vremea noastra ieseam doar la o cofetarie si la un film la cinema....
In fine, prajitura se numea "Ora 12". Am cautat pe net reteta si tot ce am gasit a fost un soi de negresa bine insiropata. Ceea ce nu mi-a placut si mi s-a parut exagerat, a fost siropul facut din 1 l apa si 400 g zahar. Asa ca am adaptat negresa pe care o faceam de obicei si a iesit ceva foarte bun si zic eu, arata si bine. 
reteta (dupa negresa facuta de mine si nu cea de pe net)

- 1 1/2 cana zahar (toate ingredientele le-am masurat cu o cana de 250 ml)
- 1 1/2 cana faina
- 1 cana de lapte
- 1 cana de ulei
- 5 oua
- 4 linguri de cacao
- 6 linguri de nuca macinata
- un plic de zahar vanilinat
- un plic de praf de copt
- o cana plina cu bucati mari de nuca prajite in prealabil
- 50 g stafide inmuiate in visinata
- o mana de visine din visinata

Intr-un vas se amesteca zaharul, zaharul vanilinat, cacaua, apoi se adauga treptat laptele si uleiul, pana se omogenizeaza bine. Se pune pe foc si se lasa sa dea un clocot. Din aceasta compozitie se opreste o cana.
Restul siropului de ciocolata se lasa sa se raceasca, apoi se amesteca cu 5 galbenusuri, se adauga nuca macinata, faina amestecata cu praful de copt si in final albusurile batute spuma si bucatile mari de nuci.
Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit 25-30 minute, pana trece testul scobitorii. 


 Cand este gata, se scoate tava din cuptor si dupa ce s-a racit, se taie in patrate, se toarna peste blat siropul de cacao ramas in care am adaugat o jumatate sticluta esenta de rom si se intinde cu dosul unei linguri pe toata suprafata prajiturii, si siropul se va scurge insiropand prajitura.


Separat se caramelizeaza 5 linguri zahar, se toarna peste el o cana de apa si dupa ce s-a racit, se pune in tava sa se insiropeze prajitura si de jos in sus, adica sa absoarba siropul de zahar ars. :D
Se decoreaza cu ciocolata alba, cu frisca si cu nuci. Eu am preferat crantzul.  






20 de comentarii:

  1. Arata beton, si stiu cat e de buna.
    pupic lui Alex.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine dar eu tare as vrea sa fac ora 12 ca cea de la laboratorul Egreta. E asa de bune!!
    Apropo..de unde denumirea asta de crantz? E asa ciudata:)) Eu ii spun nuca caramelizata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Esto tiene que ser una delicia, se ve rico, pero rico.

    saludos

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata asa de bine si o bucatica as manca cu placere.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bianca, nu stiu cum e prajitura de la Egreta. Eu cred ca ultima data am mancat la CafeLux sau Cafe bucuresti :) iti dai seama cati ani au trecut de atunci.
    Denumirea am luat-o de pe net.

    RăspundețiȘtergere
  6. Jose Manuel, muchas gracias.
    Saludos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Super apetisanta prajitura, arata mortal!
    Eu am vazut pe net ca cica denumirea, "ora 12" ii vine de la cele 12 linguri de faina, 12 ling.de zahar, 12 ling. de unt, 12 linguri...de nu-mai-stiu-ce pana se termina ingredientele...oricum, n-am mancat niciodata, ca la noi in oras nu era...zilele trecute am zarit-o intr-o cofetarie de cartier, dar n-am luat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Merci Liana.
    Nu stiu exact de unde provine denumirea ei, dupa cum spunea, am adaptat o reteta de negresa pe care o fac de obicei, pentru ca ce am vazut pe net era doar un blat de negresa foarte insiropata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai vai vai...cum arata!!!! Sunt o impatimita a dulciurilor, iar prajitura aceasta arata demential!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Acum am descoperit aceasta reteta si vreau sa iti spun ca mi se pare minunata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata senzational si extraordinar de apetisant! O bijuterie de prajitura ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. arată foarte bine şi cred că am să o încerc....Dar de ce se chiamă Ora 12?

    RăspundețiȘtergere
  13. N-as putea sa-ti spun de ce se numeste asa. La noi exista si in cofetarii prajitura "Ora 12" si seamana cu aceasta prajitura a mea. Poti s-o numesti negresa cu frisca, de exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  14. Răspunsuri
    1. O cana si jumatate. Zaharul e primul ingredient din lista. :)

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.