marți, 19 aprilie 2016

Cuburi cu ciocolata


La prima vedere seamana cu niste amandine, dar nu sunt amandine. Sunt doar niste prajituri cu blat din albusuri (din nou mi s-au adunat o multime de albusuri in congelator) si ganache de ciocolata. Ideea initiala era sa fac blatul din albusuri, cu cacao, sa le insiropez cu cafea si sa fac o crema cu mascarpone, pentru ca stiam ca am mascarpone in frigider. Dar m-am inselat, n-aveam in frigider decat ciocolata amaruie, ciocolata cu lapte si frisca asa ca m-am folosit doar de aceste ingrediente si am facut niste cuburi cu ciocolata. Cum spuneam, blatul acestei prajituri l-am facut doar din albusuri, pentru ca aveam congelate. Eu obisnuiesc sa congelez albusurile in caserole de plastic, lipesc pe fiecare caserola cate o hartie unde imi notez cate albusuri am si de cate ori mai adaug cate un albus, trag cate o liniuta verticala. Astfel stiu intotdeauna cate albusuri am, in functie de ce-mi propun sa fac cu aceste albusuri. Daca nu aveti albusuri, puteti pregati un blat obisnuit din 8-9 oua.

Blat:
-14 albusuri
-14 linguri zahar
-12 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 plic praf de copt
-5 linguri ulei
Albusurile se spumeaza, se adauga apoi zaharul si se bat in continuare pana cand zaharul se topeste si bezeaua e lucioasa si tare. Se adauga uleiul, apoi in final, amestecand cu lingura de sus in jos, se adauga faina cu praful de copt si cacao. Se toarna compozitia intr-o tava  20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace blatul pana cand trece testul cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca apoi se taie in trei foi cat se poate de egale.

Crema ganache:
-200 g ciocolata neagra (Lidl)
-300 ml frisca lichida

Eu am pregatit crema pe repede inainte, astfel ca am rupt ciocolata in bucatele, am pus-o intr-un bol incapator (pe care il folosesc de obicei la creme) si am topit-o la microunde, apoi am adaugat frisca lichida. Am omogenizat si am pus crema in frigider pentru o jumatate de ora, dupa care am spumat-o cu mixerul.  Am pus deoparte 3 linguri de crema pe care am folosit-o pentru avelinele de pe prajitura, iar restul de crema am impartit-o in doua parti egale.

Sirop:
-80 ml cafea espresso
-1 lingurita zahar
-1 fiola esenta de rom

Pe un platou se pune prima foaie de blat si cu o pensula de silicon se insiropeaza usor foaia, apoi se pune jumatate din crema. Peste crema se pune a doua foaie, la fel se insiropeaza usor, apoi se pune crema si cea de-a treia foaie insiropata. Se pune prajitura in frigider pentru o ora, dupa care se taie in cuburi.

Glazura:
-100 g ciocolata cu lapte
-80 ml frisca lichida

Pentru glazuri eu prefer sa folosesc tot un ganache de ciocolata, dar nebatut. Topesc ciocolata la microunde, adaug frisca si omogenizez. In functie de ciocolata folosita, mai adaug sau nu frisca lichida, astfel incat ciocolata sa fie suficient de fluida cat sa pot glazura prajitura. Eu am pus pe fiecare cub cate o lingura de ciocolata si am lasat-o sa se prelinga pe margini. Deasupra am spritat aveline din crema.







Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.