luni, 2 mai 2011

Croisante cu gem/ciocolata


Reteta e de pe blogul Pasiune pentru bucatarie, atat doar ca mie nu mi-au iesit asa frumoase ca si Andreei.
Dar m-am grabit, in plus aluatul e destul de lipicios si greu de intins.
Pentru aluat:
250 ml lapte caldut
7 g drojdie uscata
400 g faina tip 480
2 linguri zahar
1 lingurita sare (eu nu pun niciodata sare la dulciuri!)

150 g unt/margarina
1 lingura faina

Pentru umplut:
-gem de gutui/afine
-bucati de ciocolata

Pentru uns cornuletele:
1 galbenus
1 lingura lapte

Faina se amesteca cu drojdia uscata si zaharul. Se toarna cate putin lapte caldut si se framanta pana cand aluatul nu mai e lipicios si se desprinde de pe peretii vasului. Se acopera castronul cu un servet si se pune in frigider pentru o ora.
Dupa o ora se scoate aluatul pe o planseta, se intinde intr-o foaie dreptunghiulara si se unge cu amestecul de unt cu faina. Apoi se inpatura asa cum se poate vedea in imagini, se pune in frigider 30 minute, dupa care se scoate, se intinde si se impatura din nou, apoi din nou la frigider si se mai repeta procedeul si a treia oara, dupa care se intinde aluatul, se taie in dreptunghiuri, se pune umplutura, se ruleaza cornuletele.
Cornuletele se pun in tava tapetata cu hartie de copt si se mai pun 30 minute la frigider. (eu nu le-am mai pus in frigider pentru ca nu aveam timp). Se ung cu galbenus de ou amestecat cu lapte.
Se coc in cuptorul preincalzit 15-20 minute.




Ce pot sa spun? Nu m-au dat pe spate. Multa munca si rezultatul sub asteptari. Ba m-am mai si enervat ca mi se lipea aluatul de planseta si era destul de greu de intins.





8 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.