joi, 4 iunie 2020

Tiramisu fara oua crude



Am facut tiramisu de zeci de ori dar aceasta reteta a Laurei Laurentiu de pe  mi se pare cea mai buna de pana acum. Eu am ales sa o montez intr-o forma de tort, pentru ca imi doream un desert festiv, dar fara coacere. Bine, n-a iesit el tocmai festiv, pentru ca in momentul in care am inceput sa fac mici "moturi" din crema deasupra, am constatat ca nu-mi ajunge crema. Asa ca am intins-o pur si simplu, am facut niste "valuri" cu furculita, am presarat cacao si asta a fost. Oricum, tiramisu e un desert care nu necesita vreun decor pentru a fi special. Nu am pus marsala, pentru ca nu am avut si credeam ca vor manca si copiii. Dar Dariei nu i-a placut deloc gustul de cafea (nici nu e potrivita pentru ea), iar Alex nu e fan tiramisu. Mie in schimb imi place foarte tare. La lista ingredientelor, am scris in paranteza marcile produselor pe care le-am folosit. Nu e reclama, nici macar recomandare, doar am specificat ce am folosit.

Ingrediente: (forma de tort 22 cm diametru)

-500 grame mascarpone (Gordon)
-250 grame smântână pentru frișcă(Pilos)
-5 gălbenușuri
-150 grame de zahăr
-10 grame de gelatină (Dr. Oetker)
-400 de grame de pișcoturi Savoiardi
-400 ml. cafea espresso+1 lingura zahar
-1 lingură extract de vanilie
-cacao neagră  pentru presărat

Gelatina se pune la hidratat in putina apa rece (cam 2 linguri apa rece). Galbenusurile se pun intr-un bol termorezistent, pe baie de aburi. Fundul bolului nu trebuie sa ajunga in apa. Peste galbenusuri se adauga zaharul Se bat pe bain-marie pana cand crema incepe sa se ingroase. (Eu va sfatuiesc sa adaugati zahar pudra, altfel stati mult si bine langa aragaz si baaateti pana ce galbenusurile devin spumoase. :)
Se adauga gelatina cat crema este inca fierbinte si se amesteca pana se dizolva gelatina.
Separat, in alt bol se pune crema mascarpone si frisca si se bat impreuna pana cand rezulta o crema ferma. Peste crema cu mascarpone se adauga crema de galbenusuri si se omogenizeaza.
Piscoturile se trec prin cafeaua usor indulcita (nu le tineti prea mult in cafea, sa nu se inmoaie, doar le treceti rapid, pentru ca ele vor absorbi suficienta cafea) si se pun pe un platou, pe care am pus in prealabil inelul detasabil al formei de copt. Peste primul strat de piscoturi se pune 1/3 din crema, apoi al doilea strat de piscoturi insiropate, 1/3 din crema si al treilea strat de piscoturi si 1/3 din crema. Se pune tortul in frigider pentru minim doua ore, dupa care se pudreaza cu un strat de cacao neagra si se poate felia. Delicios!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.