luni, 4 aprilie 2022

Simit (Covrigi turcesti cu susan)


 Simit sunt niste covrigi turcesti, pufosi, acoperiti cu susan. Sunt foarte buni si foarte usor de facut. Eu am facut acesti covrigi dupa reteta Cristinei Toth, Diva in bucatarie , pentru ca blogul ei unul din blogurile mele preferate si am pregatit mai multe retete de pe acel blog si toate au fost de mare succes. 

Ingrediente:
-500 g faina
-1 plic drojdie uscata
-250 ml apa calduta
-30 ml ulei
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
+
-100 ml apa
-2 linguri miere
-150 g seminte de susan 

Eu am facut aluatul la masina de paine, care e o adevarata comoara la casa omului si ma scuteste de foarte mult timp si efort. De mai bine de 7 ani o am si o folosesc fara mila. 😀 
Eu am pus de la inceput doar 450 g faina si a fost suficienta, asadar va sfatuiesc sa nu adaugati de la inceput toata cantitatea de faina, daca folositi masina de paine.
Daca nu aveti masina de paine, framantati aluatul cu mana.
Intr-un bol, adaugati faina si sarea . Separat, dizolvati zaharul si drojdia in apa calduta, apoi adaugati peste faina si incepeti sa framantati. Adaugati si uleiul si framantati pana cand aluatul nu se mai lipeste de mana. Acoperiti vasul cu un prosop de bucatarie si lasati sa dospeasca aproximativ o ora, pana isi dubleaza volumul. 
Intre timp, intr-o tigaie antiaderenta rumeniti susanul. Nu foarte tare, pentru ca va deveni amar. Trebuie doar sa aiba o culoare aurie.
Intr-o farfurie adanca punei apa si adaugati mierea. Amestecati pana se dizolva mierea.

Aluatul se imparte in 8 bucati cat de cat egale. Fiecare bucata se ruleaza sub forma unui snur, apoi se rasuceste si se unesc cele doua capete. Vedeti in poza de mai jos cum trebuie sa arate. Puteti sa ii faceti si mai frumosi decat i-am facut eu. 😀
Luati fiecare covrig si il treceti prin siropul cu miere, apoi il imbracati in susan si il puneti intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Preincalziti cuptorul la 200 C si coaceti covrigii 20 minute. 
Sunt delicioasi, crocanti la exterior si moi si pufosi in interior.


 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.