vineri, 13 ianuarie 2012

Tort buturuga



O forma cam ciudata ce-i drept, nu prea seamana cu o buturuga sau cu un trunchi de copac ci mai degraba cu un "Z" sau un "N" . Asta e acum, alta data va fi si mai bine. ;)
Reteta am s-o scriu maine, acum mi-e prea somn . Va spun doar ca are un blat pufos, usor insiropat, uns cu dulceata de visine si crema ganache de ciocolata, cu bucati de migdale si nuci prajite.La crema am folosit si ciocolata cu alune de padure. Aveam oroare de rulade, dar surprinzator, mi-au iesit chiar foarte bine, dupa cum se poate vedea si sectiunea.
Nici poze cu etapele nu prea am, ca m-am grabit. :D

Am revenit cu reteta.
Pentru un blat (avem nevoie de doua blaturi):
-4 oua
-4 linguri zahar
-4 linguri faina

Se bat albusurile spuma , se adauga zaharul si se bat pana se topeste zaharul si spuma e tare si lucioasa. Se adauga galbenusurile, apoi amestecand usor de sus in jos cu o paleta, adaugam si faina. Se pune compozitia in tava de la aragaz tapetata cu hartie de copt si se coace pe treapta a doua a aragazului, la foc mic aproximativ 12 minute, pana devine usor aurie pe margini. Se lasa sa se racoreasca usor, apoi se desprinde hartia si se ruleaza blatul. Eu am rulat pur si simplu fara prosop umed sau alte chestii, pentru ca am patit-o o data si am aruncat rulada cu tot cu prosop. :D
Procedam la fel si la al doilea blat.

Crema:
-500 ml frisca lichida
-300 g ciocolata
-150 g nuci si migdale prajite
+
-1 borcan dulceata de visine

(Eu am pus o ciocolata amaruie si una cu alune de padure si am mai avut in frigider niste figurine de ciocolata pe care le-am pus la topit, deci am avut aproximativ 300 g. Ideal era sa fifolosit doar ciocolata amaruie, pentru ca buturuga sa fi fost mai inchisa la culoare.)

Se topeste ciocolata in 350 ml frisca, apoi se lasa la rece in frigider pentru vreo doua ore. Apoi se bate cu mixerul si se adauga si restul de frisca. O treime din crema o pastram pentru ornat iar in restul de crema punem nucile si migdalele maruntite.

Pentru sirop:
-200 ml apa
-2 linguri zahar
-esenta de migdale (n-am avut rom)

Desfacem o foaie de rulada, o insiropam si o ungem cu jumatate din dulceata de visine. (Eu am pus visinele cu gelfix, astfel ca fructele s-au pastrat intregi si foarte bune la gust.)
Peste visine am pus jumatate din crema cu nuci si migdale si am rulat foaia. Am asezat rulada in tava si am procedat intocmai si cu cea de-a doua foaie. A doua rulada obtinuta am taiat-o in doua, usor oblic si am lipit de-o parte si de alta a primei rulade. Cu crema pastrata, in care n-am adaugat nuci si migdale am uns ruladele, apoi cu o furculita am facut dungi care sa imite scoarta de copac.

 







8 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.