duminică, 6 noiembrie 2011

Prajitura cu mere si frisca - Provocarea lunii noiembrie



Cu ceva timp in urma, Mihaela lansa o idee frumoasa, care a starnit interesul blogosferei culinare; e vorba de proiectul “Dulce Romanie”. Da, Romania e dulce :) Ne-au adus zambetul pe buze, ne-au starnit valuri de admiratie, ne-au trimis in bucatarie toti cei care au participat la proiect, fie ca e vorba de gazdele ne-au primit in casele lor virtuale, fie ca e vorba de cei care au dat curs invitatiei de a gati cu ingredientele propuse.
Eu am intrat in acest joc abia luna trecuta, dar asta e..niciodata nu e prea tarziu.
Iata care sunt blogurile ce ne-au gazduit pana acum:
In octombrie, 2010, startul a fost dat de Mihaela, ingredientul propus fiind dovleacul.
In noiembrie preia stafeta Furnicuta boscodina, invitandu-ne sa gatim cu usturoi si nuci.
In decembrie Simona ne propune sa gatim retete cu peste si fructe de mare.
In ianuarie Ciocolata si piper ne propune rucola, alaturi de ciuperci.
In februarie Miha, cea mai mare iubitoare de ciocolata, ne propune ce altceva, decat ciocolata ca ingredient principal.
In martie, invitatia soseste din Bucataria furnicutilor: vinul si cafeaua sunt cele doua ingrediente principale.
Luna aprilie soseste cu urmatoarele ingredient: miel si miere propuse de gazda Bucate pe alese.
In mai Explora cuisine ne invita sa gatim cu sparanghel si dulce de leche.
Antonina ne pune imaginatia la incercare in luna iunie, ingredientele propuse fiind menta si ciresele.
In iulie e randul lui Flory sa ne gazduiasca iar noi gatim cu fructe de padure si busuioc.
In august Gaby ne invita sa gatim “papa bun” cu prune si pui.
In septembrie asternem pe masa lui Betty bunatati pregatite cu pere si vinete.
In octombrie, 2011, al doilea an de “Dulce Romanie”, e randul Ralucai sa ne puna la treaba: ea a ales o tema festiva, si anume Cupcakes; de asemenea, orice reteta inspirata de bogatia toamnei a fost bine venita.
In luna aceasta Xandrinne cu ale ei ispravi culinare ne propune doua ingrediente cum ar fi un mar zemos, aromat, cu coaja lucioasa…si ...hreanul. Ei bine, daca la mar "ma bag", la hrean n-am idee ce-as putea face cu el, altceva decat spre exemplu o salata de sfecla rosie cu hrean. Asa ca ii las pe altii.

Sa trecem deci la reteta:

-4 oua
-18 linguri zahar
-18 linguri ulei
-18 linguri lapte
-24 linguri faina
-1 praf de copt
-1 zahar vanilat

-1,5 kg mere
-zahar dupa gust
-scortisoara

-300 ml frisca
-nuci caramelizate

Merele se curata de coaja,se dau pe razatoarea mare, se amesteca cu zahar dupa gust si se calesc pana se evapora sucul. Se adauga scortisoara.
Intr-un bol de bat cele 4 oua impreuna cu zaharul, vanilia si uleiul. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt si laptele. Rezulta o compozitie asemanatoare cu cea de pancakes.
Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, se toarna jumatate din compozitia pentru blat. Se coace blatul 10 minute, dupa care se scoate si se adauga merele calite si restul de compozitie. Se mai coace 30-35 minute.
Batem frisca, o punem intr-un posh si facem aveline pe fiecare patratel. 
Nucile le rumenim intr-o tigaie de teflon, fara ulei.
Separat caramelizam 4 linguri de zahar, adaugam nucile, apoi turnam tot amestecul pe hartie de copt si lasam sa se raceasca. In scurt timp se va intari si vom putea putea marunti cu cutitul. Ornam prajitura cu aceste nuci caramelizate.




 


9 comentarii:

  1. Imi place combinatia de nuci si mere, as manca si eu o bucatica din prajitura ta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. E frumoasa prajitura ta!
    Te rog sa-mi trimiti si un mail cu datele necesare. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina,régen jártam itt,mivel időm semmi nem volt,de lesz mit néznem az biztos.és választék is van bőven!!! szívesen lettem volna vendég Nálad!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oooo... ce faina este! As papa si eu vreo 2 bucati! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Super combinatia!!!Delicioasa la maxim!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut!!!

    Imi permit sa apelez la bunatatea ta ... mesajul meu este inafara subiectului ... este o rugaminte ... baietelui prietenei mele este fff bolnav ... Vladut are doar 3 ani jumate si are cancer ...poate fi salvat dar costa 30 000 euro ... eu si grupul "Sa-l ajutam pe Vladut" de pe facebook incercam sa strangem acesta suma ...suntem pe drumul bun ...problema e ca banii ne trebuie cat mai repede pt ca tratamentul il incepe din 17 noiembrie data cand trebuie platit jumatate din suma adica 15000 euro ... te rog daca poti ajuta-ne si tu ...cum poti ... chiar si mediatizarea cazului e fff important ...pt detalii intra te rog pe pagina mea si vei gasi toate detaliile, iar la finalul acestei campanii eu voi trece pe pagina mea de blog si al acestui copil minunat numele bloggerilor care ne-au ajutat ...
    Vladut este un copil ...merita sansa sa TRAIASCA ... sa creasca, sa termine gradinita, apoi scoala, sa mearga la facultate, sa se afirme profesional, sa se indragosteasca, sa se casatoreasca, sa aibe copii si sa imbatraneasca ...merita sa treaca prin toatele fazele vietii asa cum o facem orice OM ...
    multumesc si imi cer scuze daca acest mesaj te-a deranjat intr-un fel ...o zi buna
    cu toata stima
    Tunde Pantea

    RăspundețiȘtergere
  7. ce-mi place prajitura asta! am pus reteta la pastrat :)

    RăspundețiȘtergere
  8. as vrea tare mult sa ma pot teleporta desi cred ca ar fi cam tarziu.la cat de bine arata aceasta prajiturica sigur doar pozele si niste amintiri dulci au ramas din ea.pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Dragele mele, va multumesc tuturor pentru comentarii. M-am trezit si eu intr-un tarziu sa va raspund.... Scuze de intarziere.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.