joi, 21 iulie 2011

Prajitura inteligenta


Prajitura inteligenta, prajitura desteapta, cremsnit fals, prajitura care se separa. Cam acestea ar fi denumirile sub care am intalnit-o. N-o consider tocmai un deliciu, insa fiind o prajitura care se face repede, lasand la o parte timpul de coacere, am repetat-o.

- 8 oua
-300 g zahar
- 8 linguri faina
- 200g unt
- 1l lapte
- 2 vanilii
- coaja lamaie

Se separa ouala, albusurile se bat spuma tare.
Galbenusurile se bat cu zaharul si vanilia si coaja de lamaie, pana devin spumoase. Se adauga untul moale si se bate pana se incorporeaza untul.

Peste galbenusurile amestecate cu unt se adauga treptat faina si laptele, amestecand cu mixerul. In final se adauga albusurile batute spuma, amestecand cu lingura de sus in jos.
Rezulta o compozitie cu aspect indoielnic de maioneza taiata. In momentul acela as fi jurat ca n-o sa iasa nimic. Se toarna compozitia intr-un vas termorezistent uns cu unt si tapetat cu faina.
 Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace prajitura la foc mic timp de 1 ora si 10 minute.
Se face testul cu scobitoarea.
Se pudreaza cu zahar si dupa ce se raceste se portioneaza.
Se vad cele 3 straturi dar nu chiar asa cum ar trebui, partea de jos nu s-a rumenit atat de frumos ca si partea de sus si pana acum n-am descoperit secretul. :)
 





9 comentarii:

  1. Imi place tare mult aceasta prajitura, arata tare bine, cred ca am s-o fac in weekend!

    RăspundețiȘtergere
  2. daca ai facut-o iar inseamna ca se merita.de mult ma bate gandul s-o incerca .arata bine de tot.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Adela. Ma bucur ca iti place.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Sarah. Stii cum e, gusturile nu se discuta. Daca eu nu ma omor dupa ea, nu inseamna ca si altii ai aceeasi parere. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. interesanta reteta!
    mie cred ca mi-ar placea in schimb la sotu' nu prea cred :D lui nu-i plac prajiturile cremoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am facut-o dar stiu ca e foarte buna,am mancat la cineva:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristina,nagyon tetszik ez a sütemény,kérlek,nem írnád meg,hogy pontosan mennyi tojás kell,mert annyira rosszul fordít,hogy nem értem.köszi! Szeretném a hétvégén megsütni! Köszönöm!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai dreptate, e o prajitura care se face repede si arata si bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bine arata!!... Bine ai revenit (si eu am lipsit de pe blog, dar nu ca as fi fost in concediu ci din lipsa de timp...)Am facut acum 2 saptamani odata cu pufoasa inspirata de la tine si briosele padurea neaga tot de la tine inspirate, dar nu am avut timp sa le pun pe blog!.. Un pupic si lui Alex

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.