luni, 16 ianuarie 2012

Biscuiti spritati


Realizarea acestor biscuiti a fost o adevarata aventura. Toata familia a muncit la ei, poate de asta au iesit atat de fragezi si buni. :) Aluatul se pune in masina de tocat carne, la care se ataseaza un dispozitiv prin care se fac acesti biscuiti. Toate bune si frumoase, mi-am adus dispozitivul vechi de 100 de ani de la mama, am facut aluatul si...surpriza! Nu se potriveste. OK, si acum ce sa fac? Puteam sa intind foaia, sa decupez cu formele, dar ...noi vroiam biscuiti spritati. Sotul vroia de fapt ca el e cu uscaturile, eu mai mult cu torturi, savarine, cremoase, friscoase, spumoase. :)
 Pai daca vrea biscuiti, sa treaca la aparat. El tinea strans lipita chestia :) de masina de tocat, Alex invartea manivela iar eu puneam biscuitii in tava. Distractie nene, pentru ca se crea o presiune iar aluatul iesea peste tot, pe langa dispozitiv, numai pe unde trebuia nu iesea. Deci, pentru moment, pana gasesc o alta masina sau un alt dispozitiv, renunt la biscuiti. :) Sa trecem la reteta (tot de la mama, insa adaptata, modificata pe gustul meu, pentru ca eu nu folosesc untura de porc).

-200 g unt
-250 g zahar pudra
-1 ou + 2 galbenusuri
-coaja rasa de la o portocala
-esenta de vanilie
-500 g faina
-1 praf de copt

Amestecam faina cu praful de copt si zaharul pudra, adaugam untul, ouale si aromele si framantam un aluat moale dar nelipicios. Punem aluatul in masina de tocat carne si facem biscuitii. N-am pozat operatiunea, tocmai din motivele sus amintite. Asezam biscuitii in tava pe hartie de copt si coacem in cuptorul preincalzit 23-30 minute. Ii verificam si cand vedem ca sunt aurii pe partea de jos, ii scoatem si ii pudram cu zahar. Se pastreaza foarte bine in cutii de tabla pentru fursecuri.











11 comentarii:

  1. Arata superrr!~
    Mi-ai facut pofta!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca pana la urma au iesit niste biscuiti deliciosi si v-ati si distrat!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cel mai mult conteaza ca v-ati distrat si au iesit perfecti!! Un premiu te asteapta la mine, te rog sa treci pe la mine! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie mi-ai facut pofta. Arata prea bine !

    RăspundețiȘtergere
  5. Ehe,de cand nu am mai mancat asa ceva!foarte buna ideea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumosi si foarte gustosi!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pana la urma v-au iesit niste biscuiti foarte frumosi! Gasesti dispozitive pentru ei, nu foarte scumpe, in comert...

    RăspundețiȘtergere
  8. Team building la voi acasa, dar a meritat.Arata tare bine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine merg langa o ceasca de cafea.

    RăspundețiȘtergere

  10. Merg fara oua daca da ce pot pune in locul oualelor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu cred ca merg si fara oua. Poti sa adaugi putin lapte daca nu se leaga compozitia de biscuiti. Dar cred ca nu e nicio problema, am vazut si varianta de post a acestor biscuiti asa ca aceia n-au nici oua nici lapte, deci cred ca nu e nicio problema daca nu pui ouale.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.