miercuri, 2 februarie 2011

"Non plus ultra"


Sau mai pe romaneste, fursecuri cu bezea. :D Nu ma intrebati de unde denumirea asta ciudat ca habar n-am. Asa apar in caietul cu retete al mamei, asa le-am zis si eu.

Ingrediente:

-300g faina
-200g unt sau margarina
-3 galbenusuri de ou
-3 linguri zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o jumatate de lamaie

Bezea:

-3 albusuri
-180 g zahar pudra
-1lingurita zeama de lamie

Pentru unit fursecurile, gem de caise.

Din ingredientele de mai sus se face un aluat moale dar nelipicios. Se intinde aluatul pe planseta infainata,


cu un pahar de tuica :D se taie rondele destul de mici. Fursecurile nu trebuie sa fie mari asa ca alegeti cel mai mic pahar pe care il aveti. ;) 


Se bat albusurile spuma tare, se adauga zaharul pudra si zeama de lamaie si se bate in continuare pana se topeste zaharul si rezulta o bezea teapana.


Bezeaua se pune intr-un posh si pe fiecare cerculet se face cate un mot.
Se coc fursecurile la foc mic 20-25 minute. Daca observati ca bezeaua isi schimba culoarea, coaceti cu usa cuptorului intredeschisa.


se lipesc cate doua cu gem de caise. Eu am facut cateva si cu gem de capsuni.



24 de comentarii:

  1. Que rico y precioso te han quedado.

    Saludos

    RăspundețiȘtergere
  2. Muy rico se ven exelente Aqui en argentina lo rellenarian con dulce de leche
    besos

    RăspundețiȘtergere
  3. Gracias Jose Manuel. Siempre tan amable.

    RăspundețiȘtergere
  4. Angelica, amiga, muchas gracias. Aqui no encuentro leche condensado asi que es dificil hacer dulce de leche.

    RăspundețiȘtergere
  5. Wooow ce bine arata! Si cred ca sunt si ff delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  6. chiar nu conteaza cum se chiama,imi plac si fara nume,le-as manca toate,arata super,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  7. Delicioase,am si eu reteta de pe vremea strabunicii(cred),oricum fff veche,dar a mea este cu untura,,,O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  8. faina reteta dar as vreau sa va intreb daca pot lua aluatul de la brutarie ( eu de fel sunt mai lenesa in framantat )Multumesc frumos de poztare si o seara buna in continuare!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Delicioase, nu le-am facut de multa vreme, mersi ca mi-ai amintit de ele!

    RăspundețiȘtergere
  10. LadyMoon,multumesc pentru vizita.
    Nu stiu ce sa-ti spun, habar n-am daca gasesti asa ceva la brutarie. Cert e ca e face foarte usor, nmu necesita o framantare propriu-zisa, cred ca oricine poate sa-l faca. Eu zic sa incerci si apoi imi spui rezultatul.

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Livia. M-am hotarat sa reiau unele retete vechi de mult uitate.

    RăspundețiȘtergere
  12. multumesc frumos de raspuns , o sa incerc sa fac cu ati facut dvs...

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristina,ez egyszerűen tökéletes.Gratulálok!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cat de mult imi plac fursecurile acestea! intotdeauna am crezut ca e mult de lucru cu ele.. dar vad ca e tare simplu

    RăspundețiȘtergere
  15. Koszonom Piroska. Ez egy regi recept de nagyon egyszeru.

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc Maria. Nu e nimic greu de facut si nici nu e mult de lucru cu ele.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna arata super, foarte vesele,atragatoare nu poti sa treci sa nule gusti...

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc Miodrag. Te mai astept sa "gusti" ce iti place. ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna seara, am o intrebare. La cuptorul electric sa pun pe ventilatie sau caldura sus jos ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau, nu pot sa raspund la aceasta intrebare pentru ca nu am folosit niciodata un cuptor elctric. Am cel simplu model de aragaz Zanussi, fara ceas si fara termometru.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.