joi, 11 octombrie 2018

Cupcakes cu mere si caramel


Stiu ca am lipsit cam mult in ultima vreme, desi as fi avut ce sa postez. Am intrat zilnic pe blog, cu mare elan si pana la urma ieseam fara sa postez ceva. Incerc sa-mi revin acum, sa-mi reintru in ritm si pentru inceput mi-am propus sa postez macar o reteta pe saptamana. Sper sa ma si tin de treaba. :)
Pentru azi, va propun niste cupcakes cu umplutura de mere aromata cu scortisoara si crema fina cu mascarpone si frisca. La aceste prajiturele, mai intai pregatim umplutura, apoi ne ocupam de blat si in final de crema. 

Umplutura de mere:
-3 mere potrivite
-2 linguri zahar
-1/2 lingurita scortisoara

Merele se spala, se curata de coaja si se taie cubulete. Peste mere se pun cele 2 linguri de zahar, se amesteca si se calesc la foc mic pana se inmoaie si se evapora sucul lasat. Se adauga scortisoara si se lasa merele sa se raceasca.

Ingrediente cupcakes 
-3 oua
-100 g unt moale
-100 g zahar pudra
-60 ml lapte
-200 g faina
-1 praf de copt
-1 lingurita esenta de vanilie

(Ce vreau sa va spun e ca nici pana azi n-am descoperit reteta perfecta pentru cupcakes, una care sa ma multumeasca pe deplin. Apelez din comoditate la aceasta reteta, insa nu sunt multumita de ea, pentru ca daca pun prajitura in frigider, blatul se intareste , devine sfaramicios si nu-mi place foarte tare. Asadar, daca aveti o reteta care va place mai mult, va iesie mai bine, puteti sa o folositi pe aceea. Eu am ramas la vechea reteta din comoditate si din lipsa de timp si inspiratie.)

 Aceasta reteta de cupcakes este cea mai simpla posibila, adica, pur si simplu se pun intr-un bol toate ingredientele si se spumeaza cu mixerul. Textura e una fina si cremoasa, totusi, cum spuneam mai sus, daca veti pune prajiturile in frigider, ele se vor intari si vor devni sfaramicioase.
Compozitia obtinuta se repartizeaza in cosuletele de silicon. Mie mi-au iesit 10 bucati maricele. In fiecare cosulet, se pune cate o lingurita de mere si se coc prajiturile 25-30 minute la foc mic, pe treapta a doua a aragazului. Dupa racire se decoreaza cu crema, putin sos caramel (optional), care mie nu-mi lipseste niciodata din frigider.
Crema:
-250 g mascarpone
-200 g frisca lichida (Pilos)
-2 linguri zahar pudra (sau dupa gust)
-1 plic zahar vanilat

Aceasta crema e una extrem de simpla, dar fina si delicata si eu o folosesc des, mai ales la ornat torturi. Conditiile pentru reusita cremei sunt ca ingredientele sa fie foarte reci, asta daca folositi o frisca naturala. La frisca vegetala e mai simplu, pentru ca se bate oricum, insa gustul nu e acelasi.
Asadar, in vasul robotului se pun ingredientele si se bat 2-3 minute, pana se spumeaza. Crema obtinuta se pune intr-un posh si se orneaza prajiturile. Peste crema am mai adaugat merele ramase si putin caramel. Nu sunt foarte frumoase, cum spuneam, n-am avut inspiratie . :D







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.