miercuri, 10 iunie 2020

Kefta tunisienne


Niste chiftele, veti spune. Ei bine, niste chiftele, dar putin diferite de ale noastre. Sa fiu sincera, eu nu ma omor dupa chiftelele din carne, imi plac doar chiftelutele marinate, pe care le mananc o data pe an, la o terasa de la mare :), altfel le prefer pe cele de naut sau din legume. Dar acestea mi-au placut, drept urmare, le-am facut de mai multe ori. Merg foarte bine cu orice garnitura, dar si numai cu o salata. In reteta originala, e prevazuta o cantitate de 100 g carne tocata de vita, dar mie mi s-a parut cam putina si am pus 200 g carne. Reteta originala o gasiti aici.
Ingrediente:
-4 cartofi
-1 ceapa
-200 g carne tocata de vita
-1 legatura patrunjel
-2 oua
-100 g pesmet
-sare
-piper
-boia de ardei 

(In reteta apare trecut "1 cui à s Tabel". Ei bine, Google translate nu m-a ajutat deloc, pentru ca mi-a tradus " 1 lingura Tabel", asa ca n-am inteles care era ultimul ingredient, drept urmare l-am omis. :D
Cartofii se curata, se spala si se taie in sferturi si se fierb in apa cu sare (ca pentru piure). Cand sunt fierti, se scurge apa, apoi se zdrobesc cu o furculita. Peste piureul de cartofi, se adauga ceapa tocata marunt, carnea tocata, patrunjelul tocat, ouale, pesmetul, sarea, piperul si boiaua de ardei. Se amesteca sa se omogenizeze compozitia. Cu palmele umezite se formeaza chiftelutele, care se aplatizeaza si se prajesc in ulei incins, pana se rumenesc. Se scot pe hartie de bucatarie, care va absorbi surplusul de ulei, apoi se servesc cu o salata de sezon. Foarte bune!






Un comentariu:

  1. Am sa incerc si eu reteta, Cristina. Cum ador sa folosesc multe din condimentele arabe sau mediteraneene, m-ai facut curioasa si iata ce am gasit: https://www.reteteleluiradu.ro/tabel-arome-tunisiene/

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.