marți, 1 octombrie 2019

Ardei iuti umpluti cu branza


Aceste aperitive le-am descoperit in urma cu cativa ani la Kaufland si de fiecare data cand merg la cumparaturi, cumpar si cate o caserola mica. Doar mica, pentru ca sunt destul de scumpi. Asa ca, atunci cand am primit de la niste prieteni, ardei iuti rotunzi, nici nu m-am gandit sa fac altceva cu ei, decat aceste delicioase aperitive din ardei iuti, umpluti cu crema de branza si marinati in ulei de masline. Pe acestia i-am facut in luna august, chiar cu o zi inainte de a pleca la mare si au stat 10 zile in frigider. I-am gustat cand ne-am intors. De fapt ce spun eu ca i-am gustat? I-am terminat in doua zile, atat de buni au fost. 

Ingrediente  (pt. un borcan de 800 g)
-16 ardei iuti, rotunzi (+- in functie de marimea ardeilor)
-200 g branza feta
-200 g crema de branza philadelphia
-1 lingurita oregano uscat
-3 catei usturoi
-200 ml ulei de masline
+
-1 lingura sare
-1 lingura zahar
-3 linguri otet
-1 l apa
-2 foi de dafin

Ardeii se spala, cu ajutorul unui cutitas se scot cotoarele (se taie de jur imprejur si se rasuceste putin cotorul, apoi se scoate). Cu o lingurita se scot semintele si nervurile. Neaparat sa folositi manusi, daca puteti chiar doua perechi. Si prin manusi veti simti ca va ustura mainile. Cel mai bine e sa va lasati sotii sa se ocupe de partea aceasta. :D
Intr-o oala, se pune apa, sarea, zaharul, otetul si foile de dafin si se lasa sa fiarba. In momentul in care apa incepe sa fiarba, se pun ardeii si se lasa maxim 3 minute. Apoi se scot cu o paleta si se lasa sa se raceasca.
Branza feta se amesteca cu crema de branza philadelphia si se adauga oregano. Daca va place mai sarat, puteti adauga si sare. Eu n-am mai pus, pentru ca feta e oricum sarata. 
Cu o lingurita se umple fiecare ardei, sau puteti umple cu ajutorul unui posh. Nu-i umpleti peste masura, ca oricum crema de branza, fiind moale, va iesi din ardei si va manji peretii borcanului. Ardeii se aseaza in borcan (mie mi-au incaput toti 16). Printre ardei am pus si cei trei catei de usturoi. Deasupra se toarna uleiul de masline, usor incalzit. Borcanul se infileteaza si se pune in frigider. Sunt absolut deliciosi si usor de facut.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.