luni, 5 august 2019

Sos de rosii cu ardei


Vara aceasta am fost foarte harnic :D si mi-am umplut rafturile din camara. Ma simt foarte confortabil cand stiu ca deschid usa la camara si am pe ce "sa pun mana". Ultima "isprava" e acest sos de rosii cu ardei, care se poate folosi cu succes la pizza, paste , sandvisuri calde, hot-dog, etc. (Am si o reteta foarte buna de ketchup, dar necesita mult mai mult timp si mai multe ingrediente.) Reteta e una simpla, indeosebi pentru ca am lasat rosiile intregi, cu tot cu coaja si seminte. Am citit despre beneficiile licopenului, care se gaseste indeosebi in pielita rosiilor si am decis sa nu mai storc rosiile asa cum se procedeaza la bulion, ci pur si simplu le-am dat prin masina de tocat carne, iar dupa fierbere, am pasat sosul rezultat, cu ajutorul mixerulu vertical.

Ingrediente:
-2 kg rosii
-1 kg ardei capia
-5 frunze de busuioc
-5 catei de usturoi
-1/2 lingurita oregano uscat
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar

Rosiile si ardeii i-am dat prin masina de tocat, am adaugat restul ingredientelor si am pus la fiert pana a scazut cam 20%. Apoi am pasat sosul cu blenderul vertical, si l-am turnat in sticle spalate si sterilizate. Apoi am pus sticlele int-o oala, le-am acoperit cu un prosop si le-am mai pus sa fiarba o ora, sa fiu sigura ca nu se strica. Le-am lasat sa se raceasca, apoi am sters sticlele si le-am asezat in camara. pe raft.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.