sâmbătă, 24 octombrie 2009

Prajitura "Rigo Jancsi"



Am vazut multe variante ale acestei prajituri, in final tot nu stiu care e reteta originala. Am facut insa reteta mea, care e foarte buna, destul de rapida si efectul e garantat,

Pentru blat avem nevoie de:
-6 oua
-2 linguri apa rece
-1 lingura ulei
-8 linguri zahar
-8 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 plic praf de copt dr. Oetker
se separa ouale, galbenusurile se amesteca cu zahar, apa, ulei si se bat cu mixerul

albusurile se bat spuma tare

peste galbenuruile batute se adauga faina amestecata cu praful de copt, cacaua si albusurile batute spuma


se coace in tava tapetata cu hartie de copt


Dupa ce s-a racit, se taie blatul in doua. Ideal e sa se faca doua blaturi subtiri, pentru ca la taiere nu ies drepte si egale. Mie mi-au iesit destul de aiurea.


Blaturile se insiropeaza cu un sirop facut din apa, zahar, esenta de rom.
Crema:
-500 ml frisca (eu am pus Creme Patisserie Meegle)
-300 g ciocolata amaruie (eu am pus doua amarui si una cu lapte)
-1 plic ness cafe
Crema se prepara inaintea blatului, pentru ca trebuie sa stea minim 2 ore la frigider pentru a se bate bine. Eu am lasat-o cred vreo 4 ore.
Ciocotala rupta bucatele impreuna cu nessul se pun peste frisca.


Se incalzeste la foc mic sau pe baie de aburi pana se topeste ciocolata.
 Se pune in frigider minim 2 ore, dupa care se bate cu mixerul pana devine o crema spumoasa.
peste jumatate din blat se pune intreaga cantitate de crema, se acopera cu celalalt blat si din nou se pune in frigider.
Intre timp am pregatit glazura. Intr-un vas termorezistent am pus 200 g ciocolata cu lapte, rupta bucati. Se pune in cuptorul cu microunde aprox.1 minut, timp in care se topeste. Se scoate, de adauga 2 linguri lapte si se amesteca bine. Rezulta o glazura cremoasa care se intinde usor peste prajitura.


 si pentru ca aveam o ciocolata alba care statea de ceva timp in frigider, am topit-o, am pus-o intru punga careia i-am taiat coltul si m-am apucat sa trasez linii la intamplare.



 o sectiune


doua cuburi ciocolatoase, delicioase


5 comentarii:

  1. arata super prajitura abia astept sa o incerc

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Monica. N-ai sa regreti daca o incerci. E delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bine arata.
    ce dimensiune are tava ta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Abia acum am vazut postarea ta. Scuze de intarziere. Nu stiu exact, am sa masor tava si iti spun.

    RăspundețiȘtergere
  5. fffffffffffbuna prajitura nota10

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.