sâmbătă, 9 aprilie 2011

Tort tiramisu




Mama mea se va pensiona peste doua saptamani si evenimentul trebuie sarbatorit si in familie. Azi ne adunam cu totii la masa si de aceea am facut un tort tiramisu. M-am gandit la tiramisu pentru ca stiu ca ii place si ma enerveaza ca intotdeauna isi face tiramisu cu crema la plic. Nu suport frisca si cremele la plic, nu le folosesc niciodata (in afara de praful de budinca nu folosesc niciodata altceva). Asa ca am facut un tiramisu adevarat, cu mascarpone.


Pentru blatul de tort, am folosit reteta Blat alb de tort, de aici.



Pentru crema:
-250 g mascarpone
-500 ml cremme patisserie
-6 galbenusuri (eu am pus doar 4)
-150 g zahar

Pentru insiropat blaturile:
-1 esenta de rom
-esenta de migdale
-amaretto (n-am avut, dar se poate si fara)
-300 ml cafea tare facuta la presso
-cacao pentru pudrat

Pentru decor:
-150 g ciocolata cu lapte pt. frunze
-trandafiri si pasta de lapte praf
-1 pachet mic de piscoturi












12 comentarii:

  1. Estupenda Cristina. Preciosa presentación. Un beso de OLI de ENTREBARRANCOS

    RăspundețiȘtergere
  2. Habar n-am ce se ureaza in astfel de cazuri, dar ma gandesc la o penssie cat mai lunga si fara surprize marca " boc ".
    Foarte frumos tortul.
    Duminica placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine. Cu siguranta mama ta se va bucura de cadoul tau.
    Si eu am facut tiramisu:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Muchisimas gracias Oli. Muy amable de tu parte.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Micul. Pupici si o duminica placuta si voua.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Bianca. S-a bucurat toata lumea si le-a placut tortul.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tortul arata superb, si gustul... si imi place la nebunie tiramisu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Gratiela. Ma bucur ca iti place.

    RăspundețiȘtergere
  9. Decorul trebuie sa ma hotarasc sa-l incerc si eu. Cat despre Tiramisu, este una dintre prajiturile mele preferate, desi inca nu m-am incumetat sa o fac cu manutele mele :) Felicitari pentru aspect si cu siguranta pentru gust. Odihna placuta mamei tale la pensie!

    RăspundețiȘtergere
  10. quelle magnifique réalisation
    un pur délice pour les papilles
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  11. ce tort frumos,felicitari,o zi buna

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.