vineri, 3 aprilie 2020

Placinta cu branza si stafide


Saptamana aceasta am fost in concediu, astfel ca i-am rasfatat pe ai mei (pe fiecare in parte), indeplinindu-le poftele. Sotul meu a fost cel care a poftit la aceasta placinta, atat de simpla, dar atat de buna, astfel ca m-am conformat, mi-am pus masca, manusi, m-am urcat in masina si m-am dus la Lidl sa ma aprovizionez. Pentru ca desi gasesc branza de vaci la magazinul din apropiera, prefer acest tip de branza de vaci pentru deserturile pe care le fac. Sigur ca am avut si ajutor, pentru ca Daria a vrut ea sa unga foile cu unt. Dar dupa prima foaie, a strambat din nas, mi-a spus ca foile au un miros urat (de la otetul pe care il au in compozitie) si a fugit repede la joaca. Dar nu e nicio problema, aceasta placinta nu ne ia mai mult de 15 minute, pana sa ajunga in cuptor. Mai mult dureaza pana se raceste. 


Ingrediente:
-1 pachet foi de placinta
-1 kg branza de vaci (Pilos)
-250 g smantana
-200 g zahar
-4 oua
-3 linguri gris
-1 fiola esenta de vanilie
-coaja rasa de la o lamaie
-120 g stafide
-150 g unt








Mai intai se pregateste umplutura. Branza se pune la scurs (daca e nevoie), Eu am folosit branza Pilos, care e buna si cremoasa, nu e acra si nici nu are apa . Daca folositi alt tip de branza, s-ar putea sa fie nevoie sa o puneti la scurs.
Se separa ouale. Se bat spuma albusurile. Galbenusurile se amesteca cu zaharul si se mixeaza pana se deschid la culoare si zaharul se topeste. Se adauga branza de vaci, smantana, grisul, esenta de vanilie, coaja rasa de lamaie. Se omogenizeaza crema de branza, apoi la final, se adauga albusurile batute spuma si stafidele. Se amesteca cu o lingura de lemn sau cu o spatula.
Untul se topeste, apoi cu o pensula se unge tava (preferabil o tava de yena). (Daca folositi o tava obisnuita, eu va sfatuiesc sa o tapetati cu hartie de copt.) Se pune o foaie de placinta, se unge cu unt, deasupra se pune alta foaie de placinta si tot asa, pana epuizati jumatate din foile din pachet. Se toarna crema de branza si deasupra se pun celelalte foi de placinta, fiecare unsa cu unt topit. Se unge si ultima foaie si cu un cutit bine ascutit se taie partea superioara, astfel incat dupa coacere, placinta sa se poata taia frumos si sa nu se sfarame foile, apoi se introduce tava in cuptor. Eu am copt placinta timp de o ora, la foc mic, pe treapta a doua a aragazului. Dupa ce se mai raceste, se pudreaza cu zahar farin. Delicioasa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.