luni, 27 aprilie 2020

Covrigi opariti



Alex avea pofta de covrigi, asa ca dimineata la 6 am pus masina de paine la treaba si pentru micul dejun am pregatit niste covrigi super buni, crocanti la exterior si cu miez moale si pufos la interior, la fel de buni ca si covrigii din covrigarii.  De am mai facut covrigi, pana acum n-am reusit sa-i pozez si sa-i postez pe blog. Nici pozele de azi nu sunt tocmai artistice, dar avand in vedere ca incap 4 covrigi intr-o tava, slabe sanse sa-mi ramana pentru pozat pana se coc cele doua tavi. Se mananca instant si de fapt asta e si farmecul lor, sa fie mancati cat sunt proaspeti. Daca stau, nu maisunt la fel de buni.

Ingrediente:
-500 g faina (faina tip 650 am folosit eu)
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-12 g drojdie proaspata
-250 ml apa calda
-2 linguri ulei
+
-1 l apa
-1 lingura bicarbonat de sodiu
Aluatul pentru covrigi l-am facut la masina de paine. De cand am masina de paine (adica de vreo 6 ani), eu n-am mai framanta niciodata cu mana, am devenit foarte comoda. :)
Asadar, drojdia se amesteca cu zaharul, pana se lichefiaza. Se adauga apa calduta si lasa 10 minute sa se activeze drojdia. In cuva masinii de paine se pune uleiul, sarea, faina (pentru inceput nu adaugati toata cantitatea de faina, puneti aproximativ 450 g, apoi pe parcursul framantarii, daca e nevoie, adaugati si restul). Se adauga apa calduta cu drojdie si se seteaza programul de framantare si dospire.
Dupa 1 ora si 30 minute, aluatul e gata. Se rastoarna pe masa de lucru usor infainata, se imparte in 8 bucati egale din care se vor modela covrigii.
Din fiecare bucata de aluat se formeaza un snur din care vom modela covrigii. Formati intai primii patru covrigi, ca oricum mai mult de 4-5 nu incap intr-o tava. Eu i-am facut cam grosi, dar asta pentru ca asa ne plac, cu miez pufos si coaja crocanta. Dar puteti sa-i faceti si mai subtiri si vor fi mai frumosi.

Intr-un vas, nu foarte mare, se pune 1 l apa la fiert. In momentul in care apa incepe sa fiarba, se adauga bicarbonetul de sodiu. Atentie, va face spuma. Lasati un minut sa fiarba si apoi adaugati pe rand cate un covrig, pe care il veti opari 10 secunde pe o parte, apoi il intoarceti cu o paleta si il mai lasati 10 secunde. (Nu e nevoie sa-i lasati mai mult. Veti vedea ca imediat ce i-ati pus in apa, incep sa se umfle.) Se scot cu paleta, se scurg de apa si se pun in tava tapetata cu hartie de copt. Se presara peste covrigi, seminte de mac, susan sau sare grunjoasa. Se introduc in cuptorul preincalzit si se coc 20-25 minute, pana se rumenesc.

In timp ce covrigii nostri se coc, ii modelam pe urmatorii 4. 

NOTA: Pentru cei/cele care aveti cuptor pe gaz (cum am si eu, doar un aragaz obisnuit), timpul de coacere e mai lung decat la cuptoarele electrice. Cand am facut prima data acesti covrigi, nu m-a multumit aspectul, nu mi se pareau suficient de rumeniti, dar acum am incalzit cuptorul la maxim, apoi am redus focul in momentul in care am introdus tava. Cuptorul a fost bine incins, motiv pentru care am obtinut acei covrigi pe care ii doream, cu coaja crocanta si rumena si miez pufos.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.