miercuri, 14 decembrie 2011

Fursecuri cu cafea


Am vazut aceste fursecuri la Micul pe blog si tare mult mi-au placut cum aratau. Le-am facut si eu, insa nu sunt multumita de cum mi-au iesit. Am sa copiez reteta de pe blogul Miculinei, cu litere aldine iar completarile am sa le scriu cu litere normale.

- 150 g unt moale
- 70 g zahar
- putina sare
(eu n-am pus, stiti deja pasaricile mele legate de sare la dulciuri :) )
- 1 galbenus
- doua pliculete cafea ness
- 1 lingura cacao
- 140 g faina
- 100 g ciocolata amaruie
- 100 ml frisca
- 2 linguri coniac,
eu am pus esenta de rom
- boabe de cafea din ciocolata


Se freaca untul moale cu zahar si sare, se adauga apoi galbenusul iar ultimele faina cu cacaoa si un pliculet de cafea ness. Se formeaza o bila din aluat, se inveleste in folie transparenta si se baga pentru 1 ora la frigider. Se scoate apoi din frigider, se intinde foaie de cca 1 cm grosime si se decupeaza cercuri
. Aici eu am avut mari probleme cu aluatul. In ciuda faptului ca eu am mai adaugat vreo 2-3 linguri de faina, n-am reusit sa-l intind pentru ca se lipea intr-un hal si de planseta si de vergea. Astfel ca m-am apucat sa formez cu mana bilute, pe care apoi le-am aplatizat si le-am pus in tava pe hartie de copt.

Se baga la cuptor pentru aproximativ 20-25 min.
Frisca se pune pe foc si se incalzeste fara sa se lasa sa fiarba, se adauga ciocolata rupta bucatele, romul, celalalt pliculet de mess, si se amesteca pana se topeste. Se baga la frigider pana se intareste crema, apoi se bate cu mixerul. Cu aceasta crema se lipesc cate doua fursecuri.




4 comentarii:

  1. Criss, imi pare tare rau ca nu ti-au iesit.Nici la mine nu a fost foarte usor, dar a mers.Iar eu decat sa mai pun faina, mai bine ma chinui un pic, pentru ca am constatat ca cele care se intind foarte usor nu sunt chiar asa de fragede.
    E adevarat ca am folosit faina de 650 si nu 000, si un unt de buna calitate.Poate daca mai faci, fa direct cu untul rece, apoi la frigider si apoi taiate fursecurile.
    Te pup si-ti doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.