vineri, 12 iunie 2020

Prajitura rasturnata cu biscuiti si capsune



In categoria prajiturilor rapide, de vara, intra si aceasta prajitura rasturnata cu biscuiti si capsune, pe care am vazut-o pe blogul ReteteTimea.ro.
E o prajitura foarte simpla, cu o crusta de biscuiti, un strat de capsune si un blat pufos si aromat cu unt, vanilie si coaja de lamaie. (Sau puteti pune orice fructe de sezon. Eu am o problema cu visinele, in sensul ca imi plac foarte mult si orice prajitura cu fructe, cred ca e si mai buna cu visine. :) ) Drept urmare astept visinele si cu siguranta refac prajitura. Plus ca nu-mi plac nici pozele, pentru ca era intuneric, ploua si le-am facut la lumina becului. 

Ingrediente: (tava 22/22)
-150 g biscuiti (eu am pus petit beurre, ca asta am avut)
-50 g unt
-500 g capsune
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura zahar

Ingrediente blat:
-125 g unt
-110 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-2 oua
-3 linguri gris
-6 linguri lapte
-250 g faina
-1/2 plic praf de copt

Mai intai pregatim o tava de 22/22 cm, pe care o ungem cu cele 50 g unt. Biscuitii ii zdrobim si tapetam cu ei tava unsa cu unt. Peste biscuiti asezam capsunele curatate, spalate si uscate pe hartie absorbanta, apoi taiate in jumatati. 
Pregatim compozitia pentru blat. Mixam untul cu zaharul si zaharul vanilat. Adaugam pe rand cele doua oua si batem in continuare. Adaugam grisul, laptele si faina amestecata cu praful de copt si la final coaja rasa de lamaie. Amestecam pana devine o compozitie omogena si destul de vartoasa.
Peste capsunele din tava presaram o lingura de zahar si un plic zahar vanilat. Apoi cu o lingura, punem compozitia pentru blat. si nivelam. Intr-ducem tava in cuptorul preincalzit si coacem prajitura pana devine usor aurie si cand o testam cu o scobitoare, aceasta va iesi curata, fara urme de aluat. 
O lasam sa se racoreasca putin, apoi o rasturnam. Lasam sa se raceasca, pudram cu zahar si o putem portiona.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.