marți, 9 iunie 2020

Placinta cu cirese


Saptamana trecuta am vazut pe facebook niste poze fantastice cu o placinta la fel de fantastica, postata de Pokhas . Si pentru ca mi-a placut, am facut si eu aceasta delicioasa placinta. Aluatul extrem de fraged, merge perfect pentru strudele cu mere, cu branza de vaci sau cu visine. Da, cu siguranta cu visine merge perfect. Eu zic sa va notati reteta. O sa va placa maxim.

Ingrediente aluat fraged:

-450 g faina
-200 g unt rece
-2 linguri ulei
-2 linguri zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie bio
-10 linguri apa rece

Umplutura de cirese:
-700 g cirese
-150 g zahar
-3 linguri amidon

Mai intai prelaram aluatul fraged pentru placinta. Intr-un bol punem faina, zaharul pudra, zaharul vanilat, coaja rasa de lamaie, untul taiat cubulete, uleiul si apa rece. Framantam rapid cu degetele sau cu un robot, un aluat destul de moale dar nelipicios, pe care il invelim in folie alimentara si il punem in frigider pentru o ora. Procedam la fel ca la orice aluat fraged pentru tarte, nu trebuie sa-l framantam prea mult, doar atat cat sa se adune intr-o bila de aluat.
In timp ce aluatul sta la frigider, ne ocupam de cirese, pe care le spalam, le scoatem samburii si ii punem intr-o cratita. Punem zaharul peste cirese , amestecam si le lasam 5 minute, apoi le punem la foc mic timp de 5-10 minute. Ele vor lasa destul de multa zeama. Adaugam amidonul si amestecam rapid. pana se va inchega totul ca o budinca. Luam vasul de pe foc si lasam umplutura de cirese sa se raceasca.
Impartim aluatul in trei parti si intindem din fiecare bila de aluat cate o foaie dreptunghiulara. Pe o margine a aluatului, punem o treime din umplutura de cirese. (Eu am presarat si o lingurita de gris, care are rolul de a absorbi umezeala.) Rulam placinta si o asezam in tava. Procedam la fel cu celelalte doua bile de aluat. (Placintele mele n-au iesit foarte frumoase, pentru ca eu am pus mai multa umplutura si nici n-am fost foarte atenta la detalii. Oricum gustul a fost perfect. )
Coacem placintele la foc mic, pana se rumenesc putin si devin aurii. Le pudram cu zahar, asteptam cu nerabdare sa se raceasca apoi le taiem si gustam cu mare pofta. :)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.