sâmbătă, 12 mai 2012

Tort teren de fotbal



Pentru puiutul meu scump si drag am facut acest tort. Si chiar daca deja e baiat mare, are 9 ani, e tot puiutul meu.  Interiorul (la cererea lui) e crema diplomat cu multe capsuni si piersici. Nu prea le am eu cu fotbalul, si nici n-am stat sa bibilesc prea mult tortul, dar el a fost foarte incantat si asta e tot ce conteaza. 

 Blat:
-6 oua
-2 linguri ulei
-1 lingura apa rece
-8 linguri zahar
-8 linguri faina
-1 zahar vanilat
-1 plic praf de copt
+
 biscuiti sau piscoturi (eu am avut biscuiti de la scoala) pentru minge

Crema: 
-500 ml frisca 
-5 galbenusuri
 -250 g zahar 
-2 pliculete zahar vanilat 
-2 albusuri 
-2 plicuri gelatina 
-500 ml lapte
 -1 lingura amidon sau faina
-1 cutie compot de piersici 
-300 g capsuni 
Pentru ornat:
 -500 ml frisca 
-cacao
- colorant verde



Blat: Ouale se separa, albusurile se bat spuma tare.  Galbenusurile se amesteca cu zaharul, zaharul vanilat, uleiul si apa si se bat cu mixerul pana isi dubleaza volumul. Ideal e sa se bata pana se topeste zaharul.  Peste galbenusurile batute adaugam faina amestecata cu praful de copt. Amestecam cu mixerul, Compozitia e destul de vartoasa insa va deveni pufoasa de la albusuri. Lasam mixerul deoparte si adaugam albusurile batute, amestecand cu lingura de jos in sus. Turnam compozitia intr-o tava dreptunghiulara tapetata cu hartie de copt si punem in cuptorul incalzit in prealabil. Coacem blatul pana trece testul cu scobitoarea.    
Crema: Gelatina se pune intr-o cescuta cu zeama de compot, sa se umfle minim 10 minute. Se separa ouale. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, faina, vanilia, coaja rasa de lamaie si laptele. Se pune crema la fiert si se amesteca in continuu, pana se ingroasa crema si are consistenta unei smantani. Cand crema e fiarta, se adauga gelatina, apoi albusurile batute spuma , se amesteca si se pune in frigider. Se amesteca din cand in cand sa nu se ingroase de tot , doar sa se raceasca. Cand e suficient de rece, se amesteca cu frisca batuta.   Asamblare: Mai intai (ca sa nu avem surprize ca nu ne ajunge crema) pregatim mingea. Umezim o folie alimentara si tapetam un bol cu folia. Biscuitii ii inmuiem in siropul de la compot si tapetam cu ei peretii bolului. Turnam crema, punem fructele si din nou crema si ultimul strat va fi de biscuiti. Dam castronelul la frigider si ne ocupam de terenul de fotbal. :) Tava in care am copt blatul o tapetam cu folie, punem primul blat, insiropam putin cu sirop de compot, punem crema si fructele si cel de-al doilea blat. Dam la frigider minim 5 ore. Eu le-am lasat peste noapte . A doua zi rasturnam blatul pe o tava. In mijloc unde vom pune mingea ungem cu putina frisca, apoi asezam mingea. Ornam mai intai mingea. Acum drept sa spun deometria n-a fost niciodata punctul meu forte, drept urmare pentagonul si hexagoanele n-au iesit ca la carte. Trasam cu frisca alba portile si linia de pe mijlocul terenului, ornam marginea cu frisca alba si apoi cu frisca verde facem iarba de pe teren. Ar fi iesit si mai bine daca mi-as fi dat silinta mai mult, insa timpul ca de obicei imi e dusman.   







15 comentarii:

  1. Foarte frumos tortul iar Alex are multi pupici de la mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru pupici. Ai si tu pupici de la noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. la multi ani printului tau! ce bine arata tortuletul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si de la mine are multi pupici puiutul tau! Tortul foarte reusit si delicios!!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani! Minunat arata, dar se vede si de pe fata puiutului tau. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa iti traiasca puiul! Tortul e minunat! pup

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani, Alexutu! minunat tort, mami!
    anasia

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumim mult tuturor. Pupici si din partea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea Criss in primul rand vreau sa-i urez un sincer La Multi Ani! puiului tau Alex (care va ramane puiutul tau chiar si cand va avea 30,40,50...de ani),multa sanatate,bucurii,impliniri,rezultate bune la scoala...Tortul arata minunat si ma bucur ca i-a placut lui Alex(aprecierea copiilor este cea mai mare multumire penru noi mamicile pentru ca stim ca ei sunt sinceri...inca).Va pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani Alex! Frumos tortul, Cristina si flacaul tau e tare frumusel si cuminte!

    RăspundețiȘtergere
  11. Che bello il tuo blog!!!
    Sono finita qui per caso e ho trovato un blog curato con delle ricette da provare!! (ho usato il traduttore di google)
    Mi sono aggiunta ai tuoi followers cosi non mi perdo + una tua ricetta...
    Se ti va, passa a trovarmi, sei la benvenuta!
    www.lamagicazucca.blogspot.com
    La magica zucca

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani baietelului!!!Sanatate si numai bucurii ii doresc!Superb tortuletul!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. LA MULTI ANI! lui ALEX
    Tortul este minunat!

    RăspundețiȘtergere
  14. Tökéletes a torta,gratulálok!Boldogságot a kis fiadnak!Így utólag is!Nagyon ügyes vagy!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.