joi, 23 februarie 2012

Papanasi cu iaurt





Din ciclul "nimic nu se arunca, totul se transforma" ca doar e criza :), am facut acesti papanasi deliciosi si pe care am sa-i repet cu siguranta. Intr-o perioada Alex primea la scoala biscuiti si lapte, ba chiar si mere pe care le-am transformat pe rand in salam de biscuiti, tarta cu mere sau tort cu crema de zahar ars. Mai nou primeste iaurt. La inceput vreo 2-3 zile l-a baut, apoi dintr-o data nu i-a mai placut. Drept sa spun nici mie nu-mi place dar nu m-am indurat sa-l arunc pentru ca m-am gandit ca e pacat. Una din colegele mele, tot mama unui elev a venit cu ideea salvatoare si mi-a zis sa fac acesti papanasi. Zis si facut, azi am incercat reteta de papanasi cu iaurt. Foarte buni. Alex a zis "mami e exact gustul de la gradinita". In sfarsit! Am reusit si eu sa fac ceva pe placul printisorului meu mofturos, pentru ca indiferent ce mancare imi cerea si eu ii faceam, imi spunea "nu-i ca la gradi". 
Deci, sa va spun si voua cum am facut acesti papanasi, in cazul in care sunteti in pana de idei...

-800 ml iaurt (4 cutii)
-200 g gris
-4 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-2 oua
-50 g unt
-4-5 linguri cu varf, pesmet 
+
-Zahar tos
-Gem de visine pentru servit




 



 
Iaurtul se se pune intr-un vas. Se adauga zaharul, zaharul vanilat si cele doua oua batute. Se amesteca bine si se pune vasul la fiert pe foc mic.  In momentul in care incepe sa fiarba si pare sa se branzeasca, se adauga grisul in ploaie si se amesteca bine cu un tel, sa nu se formeze cocoloase. Se fierbe pana se ingroasa ca o budinca mai groasa si se lasa sa se racoreasca 10 minute.
Intre timp se topeste untul si se rumeneste putin pesmetul in untul topit. Din compozitia de gris se ia cu lingura si cu palmele umezite se formeaza galuste , care se dau prin pesmetul rumenit. Se servesc pudrate cu zahar tos sau cu dulceata deasupra.




Las aici mai jos pozele originale, de pe vremea cand Alex era elev in clasele primare . Atunci am facut pentru prima data acesti papanasi. Intre timp i-am refacut cu iaurturile pe care le-a primit Daria. 











10 comentarii:

  1. Interesanta reteta, mi-am notat-o.
    Pupici lui Alex.

    RăspundețiȘtergere
  2. arata fff binee...am s aii incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Yummy, ce bunatate!!!Imi plac tare mult!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbi papanasi. Foarte curand voi face si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Trebuie sa incerc si eu ca arata prea bine!:X:X

    RăspundețiȘtergere
  6. am facut si eu...super buni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ma bucur ca ti-au placut.

      Ștergere
    2. nu numai ca mi-au placut, dar cel putin 3 mamici si cunostinte mi-au cerut reteta...asa ca au ajuns si pe la Alba, si pe la Sibiu (Medias)...buni...tare buni si rapid de facut

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.