marți, 21 iunie 2022

Pilaf de bulgur

 

Pilaful de bulgur este o mancare turceasca simpla, dar foarte buna si aromata. Turcii gatesc foarte multe feluri de pilaf, in general cu orez, dar trebuie sa recunosc ca acest pilaf de bulgur e mai bun decat orice pilaf de orez. Sau cel putin, mie imi place mult mai mult. E drept ca orezul e unul din alimentele fara de care as putea trai linistita, fara sa-i simt lipsa. 😇 

Pentru acest pilaf de bulgur, m-am inspirat de la Laura Laurentiu, doar ca am eliminat untul din reteta, la cererea lui Alex. 

Ingrediente:

-250 g bulgur (am cumparat de la Lidl)

-1 ceapa

-1 morcov

-1 ardei kapia rosu

-3 catei de usturoi

-3 rosii din conserva sau o lingura pasta concentrata de rosii

-1 lingurita pasta de ardei

-1/2 lingurita chimion (are o aroma puternica, asa ca eu zic sa puneti mai putin)

-1/2 lingurita fulgi de chili

-sare, piper

-1 lingura zeama de lamaie

-patrunjel verde

-ulei de masline

-1 cub de unt (optional) 

-600 ml supa clara de legume sau apa


Intr-o cratita se pune uleiul  sa se incinga. Se adauga ceapa, usturoiul si ardeiul tocate marunt si morcovul ras pe razatoarea mare. Se calesc legumele pana se inmoaie.

Peste legume se adauga rosiile taiate cubulete sau pasta de rosii si pasta de ardei, fulgii de ardei iute si chimionul. Se adauga si supa de legume, zeama de lamaie si sare dupa gust.

Se adauga bulgurul spalat in prealabil si zvantat. Eu l-am pus intr-o strecuratoare si l-am clatit sub jet de apa. Acoperim cratita cu un capac si lasam sa fiarba pilaful la foc mic timp de 15-20 minute, apoi il lasam 5-10 minute dupa care il afanam cu o furculita, presaram patrunjel verde deasupra si servim. 

Am vazut la Laura niste frigarui senzationale si cred ca merg foarte bine langa acest pilaf. Eu in schimb, am facut niste chiftele din linte rosie, pentru ca acest pilaf a fost pregatit indeosebi pentru veganul meu.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.