sâmbătă, 31 octombrie 2020

Maakouda a la chakchouka

 

 
Dupa cum v-am mai spus si cu alte ocazii, urmaresc cu mare interes un blog cu retete arabesti extraordinare si chiar daca retetele sunt scrise in limba franceza, ma ajuta prietenul Google. Blogul este acesta. 
Iar varianta originala a retetei de azi, o gasiti aici .
 
Reteta in sine e foarte simpla, e vorba despre un aluat cu cartofi, la fel ca si cel din care facem galustele cu prune. E umplut cu legume sau umplutura poate varia in functie de preferinte. Eu am ales sa respect reteta originala, doar ca am adaugat in compozitie si patrunjel verde tocat.
 
Ingrediente:
-500 g cartofi fainosi
-1 ou intreg
-sare, piper
-un varf de cutit nucsoara
-250 g faina
 
Umplutura:
-2 cepe medii
-2 ardei kapia copti
-1 rosie decojita
-1 catel usturoi
-1 ardei iute (sau mai putin, in functie de cat de mult va place mancarea iute)
-sare
-ulei de masline pentru calit legumele
+
-ulei pentru prajit
 
Mod de preparare:
 
Eu am  pregatit mai intai umplutura. Ardeii se coc pe plita, apoi se curata de coaja si se taie cubulete.. Rosia se opareste, se decojeste si se taie cubulet. Ceapa se taie solzisori si se caleste in uleiul de masline. Se adauga ardeiul iute, usturoiul zdrobit, ardeiul copt si rosiile. Se gatesc pana cand se evapora toata apa. In imagine se poate vedea cum trebuie sa arate legumele. 
 
Cartofii se curata si se taie in sferturi. Se fierb in apa sarata aproximativ 20 minute, pana cand se inmoaie. Se scurg, se pun intr-un castron  si se zdrobesc . Peste piureul de cartofi se adauga oul, sarea, piperul, nucsoara si faina si se amesteca pana se obtine un aluat nu foarte lipicios. Acest tip de aluat e oricum destul de lipicios, dar veti lucra cu mainile infainate si pe planul de lucru veti presara faina pentru a va fi mai usor sa modelati aceste placinte .  
Eu am impartit aluatul in 9 parti egale . Fiecare bila de aluat se aplatizeaza pe planseta infainata, se pune aproximativ o lingura de umplutura, se inchid marginile si se formeaza placintelele. Se prajesc in baie de ulei, pana cand se rumenesc. Se scot pe hartie absorbanta pentru a se drena surplusul de ulei. Se servesc calde, cu un sos picant sau cu o salata. Sunt foarte bune. 
Merci Djouza pentru inca o reteta delicioasa.  












Un comentariu:

  1. Merci encore pour ta confiance et clin d'oeil, ces maakouda sont superbes et très bien exécutées, elles sont très appétissantes bravo à toi. Au plaisir de te lire, à bientôt

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.