duminică, 8 noiembrie 2020

Gogosi ineluse rasucite

Categoric, gfogosile nu sunt cele mai sanatoase deserturi, ba chiar am citit ca ar fi cele mai nesanatoase posibile. Adica aluat prajit...Daaaar, cu siguranta sunt tare indragite. Asa ca din cand in cand, mai fac si gogosi. Acestea sunt rasucite putin mai altfel, ca ar fi prea plictisitor sa facem doar formele clasice de gogosi. Asa ca azi le-am rasucit/impletit asa cum se impletesc colaceii sau unii covrigi. Toata lumea a fost multumita de rezultat. Alex a strambat putin din nas, ca am facut doar niste gogosi pudrate cu zahar, asa ca le-a stropit putin cu sos caramel. 

Ingrediente:
- 500 g faina
-100 g zahar
-200 ml lapte
-50 g unt topit
-3 linguri ulei
-1 ou
-1 galbenus
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-1 plic drojdie uscata Dr.Oetker


Dupa cum am scris mai sus, eu am facut aluatul la masina de paine. Dar, daca nu aveti masina de paine, puteti urma pasii prezentati mai jos.
Intr-un bolincapator se pune faina amestecata cu zaharul pudra, zaharul vanilat, praful de sare si drojdia uscata. Se amesteca cu o lingura, apoi se adauga ouale batute, coaja rasa de lamaie, untul moale, uleiul si in final se adauga laptele caldut. Se omogenizeaza ingredientele, apoi se framanta aluatul pana cand nu se mai lipeste de mana sau de peretii vasului. Bolul se acopera cu un prosop uscat si se lasa aluatul sa creasca o ora, timp in care isi va dubla volumul. Dupa acest timp, aluatul se imparte in 16-18 bilute egale. Din fiecare biluta se face cate un snur, care se rasuceste, dupa cum se poate vedea in poza de mai jos. Gogosile impletite se lasa pe planseta infainata inca 30 minute, dupa care se prajesc in baie de ulei. Atentie, uleiul trebuie sa fie fierbinte si focul mic, astfel incat gogosile sa se rumeneasca frumos. Daca focul e prea puternic, gogosile se vor arde la extrerior si vor ramane crude in interior. Se scot pe prosoape de hartie pentru a absorbi surplusul de ulei. Se servesc pudrate cu zahar vanilat. Sunt absolut delicioase.

 









2 comentarii:

  1. Super tare reteta de gogosi. Am sa fac si eu in week-end sa vad cum imi ies! Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri. spor la facut gogosi!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.