sâmbătă, 11 decembrie 2021

Cranberry bundt cake

 

Azi eram hotarata sa fac niste fursecuri impreuna cu Daria, dar, am gasit la Lidl merisoare , adica acele cranberry pe care americanii le iubesc tare mult si le folosesc la prepararea deserturilor sau a sosurilor pentru friptura de curcan. Foarte entuziasmata am cumparat o caserola, doar ca atunci cand am ajuns acasa si le-am gustat am fost tare dezamagita de gustul acru si textura lor ciudata si de senzatia aceea de "gura punga". Dar am zis, fie ce-o fi, eu fac un chec.Ei bine, se schimba treaba in bine si in chec, fructele devin zemoase, tot acrisoare, dar rezulta o prajitura foarte buna si aromata. 

Ingrediente:

-4 oua

-200 g zahar pudra

-150 g unt

-2 plicuri zahar vanilat

-ccoaja rasa de la o lamaie 

-sucul de la o jumatate de lamaie

-300 g faina

-1 plic praf de copt


Glazura:
-sucul de la o jumatate deportocala
 
-4-5 linguri zahar pudra
 

Mai intai se pregateste o forma de chec sau cozonac, pe care o vom tapeta cu hartie de copt. Ce va recomand eu, e sa folositi o forma de guguluf pentru un aspect mai frumos si mai elegant. Eu desi stiam ca am o astfel de forma, dupa ce am cautat-o, mi-am amintit ca am aruncat-o pentru ca stratul de teflon s-a exfoliat si a inceput sa rugineasca. 

Mai intai preincalzim cuptorul fixandu-l la 170 C, caldura sus-jos, fara ventilatie.
Intr-un bol se mixeaza untul moale cu zaharul pudra. Se adauga apoi pe rand ouale intregi si se mixeaza bine. Se rade coaja unei lamai, apoi se adauga faina amestecata cu praful de copt alternand cu sucul de lamaie. Merisoarele se spala si se scurg bine de apa. Eu le-am pus pe role de bucatarie. Apoi se presara peste ele o lingura de faina . Se adauga apoi merisoarele la compozitia pentru chec si se amesteca. Compozitia e destul de vartoasa, nu seamana cu cea de pandispan deci trebuie intinsa cu lingura. Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace checul 45 minute. Dupa primele 10 minute, eu am scazut temperatura la 160 C. Dupa 45 minute checul e gata, dar e bina sa faceti testul cu scobitoarea. Cand e gata, sescoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca apoi se glazureaza. 
Pentru glazura se amesteca sucul de portocale cu zaharul pudra pana cand are consistenta potrivita.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.