vineri, 14 octombrie 2011

Supa crema de sfecla rosie


Despre sfecla rosie se stie ca e foarte sanatoasa, datorita continutului mare de fier, potasiu , acid folic, magneziu. Se foloseste in primul rand pentru detoxifierea ficatului, pentru tratarea cancerului si indeosebi a leucemiei. Si foarte important, nu-si pierde proprietatile prin fierbere/coacere. 
Cand am vazut pentru prima data supe sau ciorbe cu sfecla rosie m-am uitat cam chioras. :) Nu-mi imaginam cum e sa faci ciorba din sfecla rosie. Insa, avand in vedere ca imi plac tare mult supele crema cu legume, am incercat aceasta varianta hipocalorica. Se poate servi cu smantana sau iaurt, adevarul e ca arata mai bine cu o pata de culoare alba insa eu am preferat-o simpla, cu crutoane.

-1 sfecla rosie mica
-2 morcovi
-3 cartofi
-1 radacina de patrunjel
-frunze de telina
-1 ceapa
-1 cubulet de unt
-sare dupa gust

Punem la fiert ceapa intreaga, morcovii, patrunjelul, sfecla rosie si frunzele de telina. Cand legumele sunt aproape fierte, punem si cartofii. Lasam sa fiarba, apoi scoatem legumele si le lasam sa se raceasca. Le pasam cu mixerul vertical, turnam supa peste legume si cubuletul de unt, adaugam sare dupa gust si servim cu crutoane. Mie mi-a placut foarte mult. Inutil sa mai spun ca Alex nici n-a vrut sa se uite la ea, darmite s-o mai si guste. :)





3 comentarii:

  1. Minunata si cu o culoareeeee...!!!o zi faina!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Spre rusinea mea nu am mancat niciodata,uite ce culoare are!

    RăspundețiȘtergere
  3. nu stiu ce gust are pentru ca inca n-am mancat,probabil unul foarte bun dar culoare este divina!pupici

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.