marți, 14 iunie 2022

Cheesecake copt, cu capsune

Acest cheesecake copt e atat de fin si de cremos incat va veti indragosti de el. In general eu prefer cheesecake-urile fara coacere, cu o crema fina, dar acesta m-a cucerit de la prima degustare. 

Pentru ca ne-a placut foarte mult, l-am repetat dupa o saptamana, cand am avut o intalnire in familie. Si toti membrii familiei au fost placut impresionati.

Ingrediente crusta:

-200 g biscuiti

-2 linguri zahar pudra

-100 g unt topit

 

Crema de branza:

-400 g crema de branza (am folosit o cutie de Milbona si 100 g mascarpone)

-200 ml smantana pentru frisca

-3 oua

-150 g zahar

-coaja rasa de la o lamaie

-1 fiola esenta de vanilie

-1 lingura cu varf amidon 


Jeleu de capsune:

-350 g capsune

-3 linguri zahar

-1 lingura cu varf amidon

 

Decor:

-200 ml smantana pentru frisca

-250 g mascarpone

-3 linguri zahar pudra

-esenta de vanilie


Pentru crusta de biscuiti, se amesteca biscuitii macinati cu zaharul pudra si untul topit. Se pune acest amestec de biscuiti intr-o forma de tort (22 cm diametru) si cu un pahar se preseaza bine pe fundul formei. 

Forma de tort se inveleste in folie de aluminiu,astfel incat baza sa fie bine protejata. Forma de tort se va pune intr-o tava in care se toarna apa fierbinte si asa se va coace cheesecake-ul. Eu am suprapus doua bucati de folie de aluminiu si am invelit astfel forma de tort.

Pentru crema, se pun toate ingredintele intr-un bol si se amesteca cu un tel. Nu folositi mixerul, nu e nevoie. Doar amestecati pana se omogenizeaza ingredientele si va rezulta o crema fina. 

Crema obtinuta se toarna peste crusta de biscuiti si se introduce forma de tort invelita in folie in cuptorul preincalzit la 130C. Asadar, se pune forma de tort in tava cuptorului in care am turnat in prealabil apa fierbinte. Cam 1,5 l apa fierbinte. Se coace cheesecake-ul timp de 30 minute la 130C apoi se creste temperatura la 160C si se mai coace prajitura 30 minute, dupa care se scoate cheesecake-ul si se toarna deasupra jeleul pregatit. Se mai coace inca 15-20 minute, dupa care se lasa sa se raceasca.

(Pentru jeleu, se curata si se spala capsunele si se taie in sferturi. Peste capsune se adauga zaharul si se amesteca pana incep sa -si lase sucul si sa se zdrobeasca putin. Se adauga amidonul si se  fierbe la foc mic, amestecand in continuu pana se ingroasa ca o budinca.)

Dupa ce s-a racit, se pune in frigider minim 2-3 ore, dupa care se poate servi. Ideal e sa pregatiti cheesekace-ul cu o seara inainte de a fi servit. Daca doriti sa fie mai festiv, se poate decora, cum am facut eu, dar se poate lasa ca atare. Oricum e foarte foarte bun.  

Crema pentru decorat e foarte simpla, doar puneti toate ingredientele intr-un bol si bateti cu mixerul la viteza mare timp de 3 minute. Apoi, puneti crema intr-un posh si decorati cheesecake-ul cu aceasta crema, cu capsune proaspete si frunzulite de menta.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.