sâmbătă, 28 aprilie 2012

Prajitura "Valurile Dunarii"


O prajitura foarte simpla, foarte rapida si foarte buna. Reteta blatului am luat-o de pe blogul Ancutei (multumesc pentru reteta) iar crema e o reteta proprie, pe care o mai folosesc uneori la eclere sau diverse prajituri. Am schimbat crema pentru ca am mai spus-o, nu ne plac cremele cu unt si atunci prefer sa inlocuiesc untul cu frisca.

Blat:
-4 oua
-175 g zahar
-1 zahar vanilat
-coaja rasa de lamaie
-175 ml ulei
-175 ml lapte + 1 lingura lapte
-1 praf de copt
-360 g faina
-1 lingura cacao
1 borcan compot de visine fara samburi

Intr-un vas mixam ouale impreuna cu zaharul si vanilia pana isi dubleaza volumul. Adaugam apoi treptat uleiul si mixam, ca la maioneza. Reducem viteza mixerului si adaugam jumatate din cantitatea de faina amestecata cu praful de copt. Dupa ce s-a incorporat adaugam treptat laptele iar la final incorporam si restul de faina.
Turnam jumatate din aluat in tava (25x35 cm) tapetata cu hartie de copt. In restul de aluat adaugam cacaoa si 1 lingura de lapte si amestecam pana se omogenizeaza.Turnam si aluatul maro in tava.
Asezam visinele pe toata suprafata prajiturii si dam la cuptor, la foc potrivit pana trece testul scobitorii. 


Crema:
-3 oua
-6 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-3 linguri amidon sau faina
-400 ml lapte 
+
-300 ml frisca

Se amesteca toate ingredientele si se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. Se poate folosi si budinca de vanilie, care la fel, dupa racire se amesteca cu unt sau cu frisca batuta. Se lasa sa se raceasca apoi se amesteca cu 300 ml frisca batuta. Eu am folosit frisca vegetala Meegle, care se bate foarte bine, dar daca folositi frisca naturala, adaugati si intaritor sau un pliculet de gelatina hidratata apoi topita.

Glazura:
-200 g ciocolata (preferabil amaruie insa azi n-am gasit decat cu lapte)
-100 ml frisca lichida

Topim ciocolata la microunde, apoi amestecam cu frisca lichida, pana devine cremoasa si usor de intins. Turnam ciocolata peste crema si cu furculita facem niste valuri deasupra. 





25 de comentarii:

  1. Arata extraordinar de delicioasa. Multumesc pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmmm ce fain!
    Imi iau barcuta si vin sa nevighez pe valurile tale :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine arata.Si noua ne-a placut.
    Seara faina sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, ce bunatate apetisanta!!!Un deliciu!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Prajitura aceasta e un deliciu! e perfecta mai ales ca are tot ce imi place: visine, crema de lapte si ciocolata. pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata superb!... De revista!!!... Trebuie sa o incerc si eu!!!...

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa de gospodina sunt .... :))
    La crema am pus frisca cu toate odata si am fiert-o. =)) Nu stiam de ce se tot umfla si nu se ingroasa deloc. :))
    Am citit in graba ca se amesteca ingredientele si le-am pus pe toate ca sa fiu sigura. Daca nu se ingroasa deloc ma duc sa iau budinca de vanilie.

    Reteta blatului o folosesc la chec sau e asemanatoare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Concluzii:

    1. Blatul se face foarte usor si se coace repede.
    2. Te rog sa modifici acolo la crema ca se amesteca toate ingredientele. Mai citeste o ametita ca mine si amesteca si frisca cum a facut subsemnata. :)) Am citit reteta, dar am citit-o in graba si am obiceiul sa citesc mai pe diagonala. :))
    3. Amidonul este acelasi lucru cu amoniu? Eu am gasit doar amoniu pt prajituri si miroase in casa ca la coafor. :)) Degeaba resuscitasem crema cu putina faina daca gustul e groaznic. :))
    4. Am aruncat crema si am pus glazura direct peste blat. E prima data cand topesc ciocolata la microunde.
    5. Glazura e cea mai buna din toata prajitura. <3

    RăspundețiȘtergere
  9. Chocolate, am sa modific reteta, insa mie mi se pare destul de explicita.
    Amidonul nu e acelasi lucru cu amoniul. Amoniul e un aditiv de crestere cum e si praful de copt sau bicarbonatul de sodiu. Amoniul se foloseste indeosebi la prajituri cu foi pentru a le fragezi. Eu n-am folosit niciodata pentru ca nu suport mirosul. Amidonul poate fi inlocuit cu faina in aceasta crema. Eu folosesc amidon "Gustin" de la Dr. Oetker.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici nu ma mir ca nu ti-a iesit crema daca ai pus amoniu! Greseala mea e ca n-am specificat ca amidonul se poate inlocui cu faina, dar ma gandeam ca toata lumea stie asta. Crema se poate inlocui cu budinca de vanilie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pai cum saracia sa pui amoniu in loc de amidon! Reteta este foarte bine explicata si cred ca orice gospodina care a mai facut prajituri stie asta. Daca suntem inceptaori incepem intai cu un chec simplu,si tot asa, pana ajungem sa intelegem foarte bine ingredientele in primul rand, nu sa ajungem sa criticam alte retete cu explicatii din nestiinta noastra. Imi pare rau ca trebuie sa spun asta dar asta e adevarul! Toata lumea invatam cat traim si cred ca e ok sa mai gresim! Repet, reteta este foarte bine scrisa dar daca am intampinat o problema la executarea retetei de vina este lipsa de exercitiu, adica vina noastra. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna
    Prajitura arata minunat abia astept sa o incerc.
    am doar o intrebare.
    care e frisca lichida?
    E cumva frisca la cutie care inca nu e facuta cu mixerul?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, e frisca din cutie. Eu folosesc de regula frisca vegetala Meggle, pentru ca are gust bun si se bate bine.

    RăspundețiȘtergere
  14. Pai eu asta nu am inteles...la crema nu mai bat frisca doar o amestec cu ciocolata direct asa din cutie. Frisca o fac cu mixerul doar pt budinca de vanilie nu?

    RăspundețiȘtergere
  15. Pentru crema frisca se bate . Pentru glazura de ciocolata se foloseste frisca lichida, nebatuta.

    RăspundețiȘtergere
  16. Pt aluat nu se freaca albusul si cu galbenusul separat?
    Se bat impreuna?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  17. La aceasta varianta nu se bat separat ci asa cum am explicat in reteta. Dar se poate face orice fel de blat tip pandispan, unde se bat albusurile separat si galbenusurile separat cu zaharul. Eu am incercat diferite variante, cea mai buna mi s-a parut aceasta http://criss75-despremine.blogspot.ro/2013/06/donauwellen-valurile-dunarii.html#

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.