duminică, 24 aprilie 2011

Negresa cu cafea



Aceasta reteta am vazut-o pe blogul Laurei Adamache si mi-a placut tare mult, astfel ca am facut si eu prajitura. Foarte buna, foarte pufoasa, cu textura umeda, cu aroma de cafea, o prajitura simpla, rapida si foarte buna.

-320 g zahar
-200 g unt
-6 oua
-260 g faina
-1 plic praf de copt Dr. Oetker
-1/2 lingurita rasa bicarbonat de sodiu
-2 linguri ness (am pus cafea instant DonCafe Selected)
-100 ml lapte
-1 fiola esenta vanilie/1 plic zahar vanilat

 Glazura:
-50 g unt
-6 linguri zahar
-6 linguri  lapte
-5 linguri cacao
-1 lingura ness

Pentru decor:
-200 ml smantana dulce pt. frisca (am folosit Sanlacta)
-cateva capsuni 
In plus, pentru ca mi-a ramas un bol de glazura oglinda de la tortul mamel, glazura care intre timp s-a transformat intr-o crema delicioasa, am pus cate o lingurita pe fiecare cub de prajitura.

Mixam untul la temperatura camerei cu zaharul si esenta de vanilie pana se omogenizeaza. Adaugam unul cate unul cele 6 oua si mixam bine dupa fiecare. Nu adaugam urmatorul ou decat dupa ce oul anterior este perfect inglobat in crema de unt,

asa arata untul amestecat cu zaharul si ouale,

Amestecam faina cu praful de copt si bicarbonatul si o adaugam treptat cremei de unt si oua si amestecam bine, apoi adaugam nesul dizolvat in lapte, amestecand cu grija. 


Turnam amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptorul preincalzit, la foc mic aproximativ 35 minute. (Aici fiecare isi cunoaste cuptorul. Laura spunea ca se coace 20-25 minute insa eu am tinut-o mai mult pentru ca dupa 25 de minute era departe de a fi coapta. Se face testul cu scobitoarea pentru siguranta.)


asa arata prajitura coapta


Punem intr-un vas untul taiat in cubulete mici, zaharul, laptele, ness-ul si cacaoa. Le topim la foc mic iar cand consistenta incepe sa devina usor cremoasa, o luam de pe foc si o lasam sa se raceasca pana ajunge calduta. O turnam pe prajitura si o intindem cu o paleta. Glazura mea a fost destul de lichida si a insiropat usor blatul.


Dupa ce s-a racit prajitura, se taie in cuburi cu un cutit bine ascutit. Se taie destul de greu pentru ca e foarte pufoasa. Dupa cum spuneam mai sus, pe fiecare cub am pus o lingurita din glazura oglinda, transformata intr-o crema delicioasa.


Am ornat cu frisca si capsuni. 




8 comentarii:

  1. Ce bine arata.Chiar daca sunt satula de prajituri ,mi-ai facut pofta cu negresa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine !!
    Hristos a inviat!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina,látom lesz megint mit sütnöm,nagyon tetszik a kávés csokis sütemény,nagyon finom lehet!!!szeretem ami egyszerű,és gyors,kevés időm van.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am copt astazi aceasta prajitura pentru logodnicul meu care este de nationalitate engleza si adora prajiturile cu fructe si cafea, dar niciodata nu a mancat facute "in casa", doar din comert!
    Multumesc pentru reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga "Anonim", multumesc pentru vizita. Ma bucur ca ti-a placut prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  6. Rapida si delicioasa! :)
    O zi frumoasa, pup.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.