vineri, 29 ianuarie 2010

Albinita - prajitura copilariei


I-am spus prajitura copilariei, pentru ca mereu imi aminteste de vremurile de mult trecute cand eram copii (eu si fratele meu) si ne placea sa stam langa mama cand facea prajituri. Iar "Albinita" era o prajitura pe care mama o facea foarte des. Nu pot spune ca e una din preferatele mele, insa azi pentru prima data am facut si eu aceasta prajitura.

Ingrediente pentru foi: (tava 20/30)
-400 g faina
-1 ou
-150 g zahar
-50 g unt
-2 linguri miere de albine
-2 linguri lapte
-1 lingurita bicarbonat de sodiu


Se amesteca oul cu zaharul, untul, mierea (mierea mea era cam zaharisita asa ca am incalzit-o la microunde), laptele si bicarbonatul si se pune pe aburi. Se amesteca in continuu pana se ingroasa.


Se ia vasul de pe aburi si treptat se adauga faina, se amesteca, apoi se scoate aluatul pe planseta . Se lucreaza pe planseta presarata cu faina pentru ca aluatul e destul de lipicios.


aluatul se imparte in 4 bucati egale din care se coc patru foi pe dosul tavii unse cu unt si presarate cu faina.


Fiecare foaie se inteapa din loc in loc cu furculita pentru a nu se umfla. Foile nu trebuie tinute in cuptor mai mult de 5-6 minute pentru ca se ard foarte repede. Pentru a se desprinde mai usor, se trece lama unui cutit pe sub fiecare foaie.



Crema:
-400 ml lapte
-100 g gris
-180 g zahar
-1 plic zahar vanilat sau esenta de vanilie
-coaja rasa de lamaie
-1 lingurita zeama de lamaie
-200 g unt
 Laptele se pune la fiert impreuna cu zaharul, vanilia si coaja de lamaie. Se adauga grisul in ploaie, amestecand in continuu. Se fierbe o crema groasa care se lasa sa se raceasca. Dupa se s-a racit, se bate margarina spuma cu mixerul si treptat se adauga cate o lingura din crema de gris si in final zeama de lamaie.
Pe prima foaie se pune jumatate din crema

se acopera cu a doua foaie, peste care se pune gem mai acrisor (eu am pus pasta de macese)

se acopera cu a treia foaie, peste care se pune cealalta jumatate din crema si in final se pune ultima foaie. Prajitura se lasa la rece cateva ore (preferabil pana a doua zi) dupa care se pudreaza cu zahar si se portioneaza.





10 comentarii:

  1. Cristina eu ma tot mir de tine ca faci multe dulciuri...cum naiba nu va ingrasati?
    Eu cred ca m-as face de 100 kg sa si gatesc mult si sa si fac dulciuri:)
    Care e secretul vostru?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Fur si eu o prajiturica si o servesc linga cafeluta... Salvata reteta, cum o fac, vin sa ma laud.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bia, da' ti se pare ca am o silueta de model? Nici pe departe. Ma lupt cu kg. Toata viata mea am tinut diete peste diete. Fac prsjitura sau ceva dulce in fiecare week-end pentru ca se cere...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Daniela. Sper sa-ti iasa. Nu e greu de facut desi asa aveam impresia.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bianca, pai secretul e sa nu mananci...
    Eu chiar am mancat ieri doua feliute si azi una. Restul mananca sotul. El mananca foarte multe dulciuri. Insa probabil metabolismul il ajuta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Am inteles Cristina...era o vreme cand si pe sotul meu il ajuta metabolismul dar acum ne-am lasat amandoi de fumat si...kg isi cam spun cuvantul. Mie el mi-a spus mai demult sa nu mai fac atata dulce ca ne ingrasam si m-am conformat:)
    In copilarie, la mine acasa in fiecare duminica se mancau 3 feluri la amiaza + desert intotdeuna.
    Lasa draga ca tu areti bine.:P

    RăspundețiȘtergere
  7. Mda..e f buna...o tot face soacra-mea(ca eu nu fac foi) si are muuuult succes!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Ellis. Nici n-am facut foi pana acum. Dar constat ca nu e chiar atat de greu precum mi-am imaginat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Un pastel rico y original su corte. Saludos desde España

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.