marți, 12 decembrie 2023

Papanasi fierti cu branza de vaci

 


Papanasii fierti, cu branza de vaci sunt o varianta de desert mai usoara si mai dietetica, foarte iubita de copii. (Cu exceptia Dariei, careia nu-i plac decat chestiile nesanatoase.)

Sigur ca daca am de ales, prefer papanasii adevarati, cei prajiti, serviti cu dulceata de afine/capsune/visine si smantana. (Apropo, cei mai buni papanasi pe care i-am mancat, au fost cei de la restaurantul Stavilar, aflat pe aleea Pelesului, in Sinaia. )

Ingrediente:

-600 g branza de vaci

-2 oua

-2 plicuri zahar vanilat

-coaja rasa de la o lamaie

-3 linguri gris

-5 linguri faina 

+

-150 g pesmet

-60 g unt

-zahar dupa gust


Pentru ca acesti papanasi se prepara foarte rapid, am pregatit mai intai pesmetul, pe care l-am rumenit in unt, intr-o tigaie . Eu l-am lasat doar pana a capatat o culoare aurie, dar daca va place mai "bronzat", puteti sa-l rumeniti mai mult.

Intr-un castron incapator se amesteca toate ingredientele pentru papanasi. Se amesteca pana rezulta un aluat moale dar nelipicios. Daca e nevoie, mai adaugati o lingura de faina. Dar nu prea multa, sa nu iasa papanasii prea tari. 

Se suleaza aluatul sub forma de sul si se taie in bucati de aproximativ 3 cm. Se formeaza bile, care se aplatizeaza putin si cu coada unei linguri de lemn, se apasa mijlocul. 

Se pregatesc toti papanasii astfel, dupa care se fierb in apa clocotita cu putina sare, pana cand se ridica la suprafata apei. (cam 10 minute). Pentru siguranta, scoateti unul cu o paleta si taiati-l in doua. 

Se scot intr-o strecuratoare, sa se scurga surplusul de apa, apoi se dau prin pesmet si se servesc cu zahar sau cu dulceata.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.