marți, 27 septembrie 2011

Papanasi



Papanasii cu dulceata si smantana sunt iubiti si apreciati de noi toti. Se fac repede, usor si sunt deliciosi.

Ingrediente:
-500 g branza de vaci
-250 g faina
-2 oua
-80 g zahar
-coaja rasa de la o lamaie
-1 plic zahar vanilat
-1 lingurita bicarbonat de sodiu

-ulei pentru prajit (cam 400 ml)

Pentru servit:
-zahar pudra
-smantana
-dulceata de visine sau coacaze negre (sau ce preferati)

Intr-un bol incapator, amestecam branza de vaci bine scursa de zer, cu zaharul, bicarbonatul de sodiu, ouale, coaja de lamaie, apoi adaugam faina. Omogenizam si obtinem o bila de aluat destul de lipicios. Vom avea grija sa lucram mereu cu mainile infainate.
Din aluat formam bile pe care le dam putin prin faina pentru a nu se lipi de masa de lucru cat timp asteapta sa le vina randul la prajit. :) Bilele de aluat le aplatizam, formam cu degetul o gaura in mijloc, obtinand astfel niste ineluse, pe care le prajim in baie de ulei incins la foc mic. Formam si niste bile mai mici, pe care la fel, le prajim. Fiecarui inelus trebuie sa-i corespunda o bila. Mie mi-au iesit 8 papanasi , insa n-am estimat tocmai corect marimile, astfel ca bilele au iesit putin cam prea mari.  Atentie sa nu fie focul prea tare pentru ca astfel ele se ard in exterior si raman necoapte in interior. Scoatem papanasii pe hartie absorbanta, apoi ii pudram usor cu zahar si ii servim cu smantana si dulceata.










13 comentarii:

  1. primul venit deci primul servit..portie dubla te rog ca sigur sunt deliciosi!pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei, gata! Am asteptat destul! Vreau reteta! Acum! :) Si daca tot pui si reteta, arunca si un papanas d-asta catre mine! Nu ma supar daca arunci si chiar 2! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai facut o poftaaaa! A trecut ceva timp de cand nu am mai facut, dar acum...trb. Pupici, draga mea! Felicitari pt tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ai facut pofta... Ador papanasii!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite cum arata!Apetisanti si deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar daca am mancat zilele trecute mi-ai facut o poftaaaaaa si deci trebuie sa le refac...arata minunat ale tale asa ca fac biss zilele astea te pup si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Andreea, am pus si reteta . Nu e nimic complicat, oricine stie sa faca papanasi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felis, si noua ne plac, si cand ma gandesc ca n-am facut de cativa ani!

    RăspundețiȘtergere
  9. si eu fac ceva de genu :) , sunt deliciosi !!!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.