joi, 17 iunie 2010

Tort cu crema de zahar ars si frisca


Daca tot am luat saptamana aceasta permisul de conducere,  :-p , motiv de sarbatoare :d , am refacut acest tort care mi-a placut foarte tare. A, si inca un motiv, azi plec in concediu la mare (sper sa fie timp frumos) si va las pana ma intorc, o felie din acest delicios tort. Am modificat reteta, ca de obicei, pentru ca in general modific retetele dupa gustul meu.
Primul pas, caramelizarea celor 15 linguri de zahar si tapetarea vasului cu zahar caramelizat.


Crema:
-10 oua
-7 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 l lapte

Se bat ouale cu zaharul, vanilia si laptele si se toarna in cratita tapetata cu zahar caramel.


Dupa ce sta crema in cuptor vreo 40 de minute, se scoate si se toarna deasupra compozitia pentru blat.

Blatul:
-5 oua
-5 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-5 linguri faina
Se bat albusurile spuma tare, se adauga zaharul si vanilia si se bate in continuare pana se topeste zaharul, apoi se adauga faina, amestecand cu lingura de sus in jos. Se coace aproximativ 30 minute. (se face un test cu scobitoarea)


Se lasa sa se raceasca, apoi se pune vasul in frigider. Cel mai bine e sa stea de seara pana dimineata. Se rastoarna apoi tortul . Siropul de zahar ars va insiropa si blatul de tort.


L-am ornat cu 200 ml frisca batuta si m-am jucat putin cu niste zahar ars si am facut cateva decoruri, care din pacate nu prea rezista si se vor topi in frigider. Oricum Alex a mancat doar decorurile de zahar ars pentru ca nu i-a placut crema, a zis ca are gust ciudat. :D






12 comentarii:

  1. Felicitari pentru carnet :)Drum bun si timp frumos la mare, iar tortul este super gustos! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Nina. Sper sa fie timp frumos, desi nu prea se anunta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tortul arata superb, iar pentru carnet felicitari.
    Distractie placuta la mare si vreme frumoasa.
    Pup Alex.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pt permis,Cristina..
    Mmm..delicios tortul...:)
    Concediu placut si vreme frumoasa..!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru carnet. Concediu placut!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari pentru carnet!
    Tortul arata minunat,cred ca am sa-l incerc si eu.
    Vacanta placuta la mare si timp frumos.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc tuturor. Sunt usor dezamagita de concediul asta, pentru ca se anunta tot nori si ploaie pe saptamana viitoare, asa ca vacanta e ratata din start.

    RăspundețiȘtergere
  8. bun tortul cu crema de zahar ars. si ornat asa ,arata si mai frumos.pacat ca Alex n-a papat,dar daca mai ai vin eu sa te ajut sa il termini.felicitari pentru obtinerea permisului de conducere si vacanta placuta ,cu mult soare!pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari pentru carnet si concediu placut.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cristina:
    Te quedó preciosa y debe tener un gusto delicioso.
    Un abrazo
    Edith
    La Brujita

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.