duminică, 12 iunie 2022

Brownie vegan

 

 Alex mi-a cerut sa-i fac o prajitura vegana, pentru ca nu mai vrea sa manance nici oua si nici alte produse de origine animala. Pfuu, greu de tot. Pentru ca eu niciodata nu am pregatit nicio prajitura de post, dar ce sa vezi, nevoia te invata sa te adaptezi noilor cerinte si tendinte. Asa ca, am pregatit azi prima prajitura 100% vegana. In mare parte am folosit produse bio, vegane, dar si frisca vegetala Megle, pe care am folosit-o cu ani in urma, dar de foarte multi ani nu o mai folosesc si acum mi s-a parut ciudata la gust.
Prajitura a iesit buna, cremoasa, cu textura usor umeda, ciocolatoasa. Se simte cam tare untul de arahide si nu pot sa spun ca ma dau in vant dupa el. Dar Alex mananca zilnic si lui ii place. 

Ingrediente (tava 25/25)
-3 linguri unt de cocos
-1 lingura unt de arahide
-150 ml lapte de soia sau de cocos
-4 linguri gem de visine
-3 linguri cacao
-250 g faina
-1 plic praf de copt
-100 g zahar
-extract de vanilie
-aquafaba (zeama de la o conserva de naut)
 
Intr-un bol adaugam untul de cocos, untul de arahide si zaharul pudra si mixam. Adaugam apoi faina amestecata cu praful de copt, cacao, laptele de soia sau de cocos, gemul de visine (sau orice gem va place), extractul de vanilie si omogenizam . Va rezulta o compozitie cremoasa, destul de vartoasa, dar care arata ca o crema groasa de ciocolata. 
Separat punem in alt bol aquafaba si batem cu mixerul pana cand va arata ca o bezea aerata. Adaugam spuma peste compozitia cremoasa si amestecam. Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si coacem prajitura 30 minute in cuptorul preincalzit la 170 C, caldura sus-jos. 
Cand e gata, se scoate pe un gratar sa se raceasca, apoi se poate decora sau servi ca atare. 
Eu am batut 200 ml frisca lichida Meggle si am spritat putina ciocolata neagra, cu 80% cacao.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.