sâmbătă, 13 februarie 2021

Tarta cu afine si crema de migdale

 

 

 

Aceasta minunata tarta am gasit-o tot pe blogul La cuisinne de Djouza si tot ce pot sa va spun depre ea e ca e absolut senzationala. Nu e nevoie sa ma credeti pe cuvant, e suficient sa incercati reteta si sa va convingeti. Fata de reteta originala, am facut mici modificari. Am facut o singura tarta mare. Din ce am inteles eu dupa traducerea facuta de Google translate, Djouza a facut trei tarte mai mici. Am multiplicat ingredientele pentru crema si bine am facut, pentru ca aluatul era destul de mult. Si in loc de branza Philadelphia am folosit mascarpone, pentru ca il aveam in frigider. 

Ingrediente aluat fraged:

-200 g faina

-120 g unt

-90 g zahar pudra

-30 g faina de migdale

-1 ou mic

-2 g sare

Pentru aluatul fraged, punem intr-un bol faina, sarea, zaharul pudra si faina de migdale. Adaugm untul rece taiat cubulete. Amestecam cu varfurile degetelor pana capata un aspect de firimituri. Adaugam oul si framantam pana obtinem o bila de aluat. Nu insistam prea mult, pentru ca nu vrem un aluat elastic. Invelim aluatul in folie alimentara si il punem in frigider pentru 30 minute. (Eu l-am pus 10 minute in congelator, pentru ca ma grabeam.)

In timp ce aluatul sta in frigider, pregatim crema de migdale.

Ingrediente crema de migdale:

-100 g Philadelphia sau mascarpone

-120 g zahar

-120 g faina de migdale

-2 oua mici sau 1 ou mare

-esenta de vanilie  

-150 g afine (am avut congelate)

-2 linguri gem de caise pentru topping

Pentru crema, punem intr-un bol crema de branza (mascarpone in cazul meu) si zaharul pudra. Amestecam cu mixerul si adaugam ouale. Batem cu mixerul pana obtinem o crema neteda. Adaugam vanilia si faina de migdale. 

Intindem foaia de aluat intr-un cerc si punem aluatul intr-o forma de tort cu diametru 22 cm. Intindem aluatul astfel incat sa acoperim si marginea formei de tort pana la jumatate. Intepam aluatul cu o furculita. Punem crema de migdale si deasupra punem afinele. 

Preincalzim cuptorul la 170 C. (Aici fiecare isi cunoaste cuptorul.) Introducem tarta in cuptor pe treapta din mjloc si coacem tarta pana devine aurie pe margini. Eu am lasat 10 minute la 170 C si mi s-a parut prea mult, asa ca am scazut temperatura la 160 si am mai lasat tarta 15 minute. 

Cand e gata coapta, se scoate tarta si se lasa sa se raceasca, apoi se scoate inelul detasabil si se unge tarta deasupra cu gem de caise. E senzationala.

Multumesc Djouza !












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.