sâmbătă, 13 iulie 2019

Galuste cu caise


Zilele trecute am cumparat niste caise pentru dulceata si am ales si cateva caise mai tari, pentru galuste. Galuste cu caise n-am mai facut pana acum, insa cele cu prune ne plac mult de tot si eram sigura ca si cele cu caise vor fi pe placul nostru. Nu m-am inselat. Au fost un succes. :)
Eu am optat pentru reteta clasica de galuste, cea cu cartofi fierti, insa se pot face si cu aluat oparit sau cu aluat cu branza de vaci (compozitia de la papanasii fierti).

Ingrediente:
-4 cartofi medii, fierti in coaja
-200 g faina
-2 linguri ulei
-1 ou
-1 lingura rasa gris
-80 g  unt
-150 g pesmet
-3-4 linguri zahar
-10 caise mici si mai tari

Primul pas este sa punem cartofii la fiert. Eu am folosit cartofi mai mici, entru ca fierb mai repede.

Apoi ne ocupam de pregatirea pesmetului.
Se pune untul intr-o tigaie suficient de incapatoare si se lasa sa se topeasca. Se adauga pesmetul si se amesteca timp de aproximativ 5 minute, pe foc mic, pana cand pesmetul se rumeneste. Apoi se adauga zaharul tos si se ia tigaia de pe foc. 

Cartofii se  curata de coaja si se zdrobesc cu o furculita. Peste cartofi se adauga oul, uleiul, grisul si faina si se amesteca pana se formeaza un aluat destul de lipicios. Dar nu trebuie pusa mai multa faina, pentru ca galustele vor iesi tari si nu ne dorim acest lucru. In schimb vom lucra cu mainile infainate.
Caisele se spala si se lasa pe un prosop absorbant sa se usuce. Vom alege caise mai tari, pentru a nu se inmuia prea tare la fiert. Daca sunt prea mari, le taiem in jumatati. Luam cate o bucata de aluat, o aplatizam, punem caisa si o invelim, apoi cu palmele infainate, ii dam un aspect de bila. Procedam
astfel pana terminam tot aluatul.

Intr-o oala incapatoare, punem apa la fiert si adaugam putina sare (cam un sfert de lingurita am pus eu, pentru ca nu-mi place sa simt sare la deserturi).
Cand apa clocoteste, adaugam galustele si le lasam sa fiarba (maxim 8 minute), pana cand acestea se ridica la suprafata. Le scoatem cu o paleta (spumiera) si le tavalim prin pesmetul rumenit, amestecat cu zahar.
Sunt minunate aceste galuste. Aproape la fel de bune ca si cele cu prune.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.