sâmbătă, 16 octombrie 2021

Mini papanasi

 

Pentru ca azi am umblat toata ziua brambura prin mall, pe la cumparaturi, cand am ajuns acasa n-am mai avut chef de prajiturit. Si cum ai mei voiau desert, am facut niste mini papanasi. Aveam ceva branza de vaci in frigider si cum Daria prefera Gogosile cu branza de vaci in locul papanasilor clasici, am facut rapid niste gogosele, pe care le-am "coafat" pentru Alex, astfel incat sa semene cu papanasii. Si cum reteta de gogosi cu branza nu difera foarte tare de cea de papanasi, le-am facut pe plac amandurora. 

Ingrediente:

-300 g branza de vaci (Pilos)

-130 g zahar

-250 g faina

-2 oua

-1/2 plic praf de copt

-1 plic zahar vanilat

-1 fiola esenta de vanilie

+

-ulei pentru prajit

-zahar pudra vanilat

-smantana

-jeleu de coacaze rosii


Mixam ouale cu zaharul si zaharul vanilat pana se albesc si se topeste zaharul. Adaugam branza de vaci scursa de zer si esenta de vanilie. Mixam, apoi adaugam faina amestecata cu praful de copt.  Omogenizam si obtinem o compozitie destul de moale si lipicioasa. Dar nu mai adaugam faina in plus, pentru ca gogosile nu vor mai fi moi si pufoase. 

Intr-o tigaie mai adanca se pun cam 2 degete de ulei.  Trebuie sa fie suficient ulei, pentru ca gogosile sa pluteasca si sa se intoarca singure in timp ce se prajesc. Se incinge uleiul si cu ajutorul a doua lingurite, se formeaza gogosile sub forma de bilute. (Daca vreti bilute perfecte, umeziti usor palmele si formati astfel gogoselele.) Se prajesc in uleiul incins pana se rumenesc. Se scot pe hartie absorbanta, apoi se pudreaza cu zahar vanilat. 

Se servesc simple pudrate cu zahar vanilat sau cu smantana si dulceata preferata. Eu am desfacut un borcad de jeleu de coacaze rosii, foarte gustos si aromat si merge perfect la papanasi. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.