sâmbătă, 1 octombrie 2011

Negresa cu ciocolata si cafea


Mai mult mulatra decat negresa :), ca n-am pus suficient de multa cacao. Mi s-au parut suficiente 3 linguri, dar se pare ca n-au fost destule. Foarte buna oricum, cu blat pufos, textura usor umeda si aroma discreta de cafea.


                                                                     - 1 1/2 cana zahar
- 1 1/2 cana faina
- 1 cana de lapte
- 1 cana de ulei
- 5 oua
- 3 linguri de cacao
-1 lingurita cafea instant
- un plic de zahar vanilinat
- un plic de praf de copt
- 3 linguri dulceata de visine
Intr-un vas se amesteca zaharul, zaharul vanilinat, cacaua, cafeaua apoi se adauga treptat laptele si uleiul, pana se omogenizeaza bine. Se pune pe foc si se lasa sa dea un clocot. Din aceasta compozitie se opreste o cana.
Restul siropului de ciocolata se lasa sa se raceasca, apoi se amesteca cu 5 galbenusuri, faina amestecata cu praful de copt, dulceata de visine si in final albusurile batute spuma.
Compozitia se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit 25-30 minute, pana trece testul scobitorii.
Cand este aproape gata, se scoate tava din cuptor, se toarna peste blat siropul de cacao ramas in care am adaugat o jumatate  sticluta esenta de rom si se intinde cu dosul unei linguri pe toata suprafata prajiturii, apoi se introduce din nou in cuptor si se mai coace 10 minute, la foc mic. Se lasa sa se raceasca, apoi se taie patrate sau dreptunghiuri. Pe fiecare patrat se spriteaza crema ganache de ciocolata.

Crema:
-100 g ciocolata amaruie
- 1 lingurita cafea instant
-300 ml frisca

In 100 ml frisca punem ciocolata rupta bucatele si o topim pe baie de aburi, apoi lasam la rece.
Dupa ce prajitura e gata si crema e rece, batem crema de ciocolata cu mixerul si adaugam restul de frisca. Batem pana se intareste crema.







29 de comentarii:

  1. Ce delicioase!!! Imi plac la nebunie prajiturelele ciocolatoase!!! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. desi nu-s inebunita dupa chestii cu cioco/cacao, trebuie sa zic ca arata tare bine, as manca si eu:) mai ai?:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Apetisanta "mulatra" ta! Cred ca e si foarte gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Just me, mai am, sigur. Ai vazut ce multe mi-au iesit! Te astept.

    RăspundețiȘtergere
  5. O fi ea mulatra, da' mie tot imi ploua-n gura de bine ce arata! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cea mai buna de departe printre deliciile cu ciocolata pentru noi.

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte frumoase. Si foarte bune. Imiplace in mod special motul :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce elegante si desigur delicioase... m-a dus cu gandul la amandine...macar una as manca si eu si asta cu mare placere!
    Pupici si o saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte apetisanta! Imi plac negresele muult!

    RăspundețiȘtergere
  10. Oana, mulatra e ca n-am pus suficienta cacao. Altfel era negresa 100%. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Dia, si eu sunt fan ciocolata. Pupicei.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Brandusa. Si mie imi place motul.

    RăspundețiȘtergere
  13. Rebeca, Oana, multumesc pentru vizita si pentru aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Petronela. Chiar seamana cu amandinele, doar ca nu le-am pus crema. Data viitoare. ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Cristina. Si mie imi plac, drept dovada am destul de multe negrese pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  16. sigur e o prajitura delicioasa.arata tare bine.pupici

    RăspundețiȘtergere
  17. O mulatra si pentru mineeeee!!!!...Ca nu mai pot de poftaaa....pup

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.