sâmbătă, 24 aprilie 2010

Eclere cu vanilie


Pentru coji:
-15 linguri apa rece
-150 g unt sau margarina
-150 g faina
-4 oua

Apa si untul/margarina se pun la fiert. In momentul in care incepe sa fiarba se ia de pe foc si se adauga toata faina. Se amesteca foarte bine si se adauga ouale pe rand, astfel incat dupa ce primul ou a fost bine amestecat si incorporat, il adaugam pe urmatorul. Putem folosi mixerul (e chiar indicat :) )
Compozitia pentru coji se pune intr-un posh cu dui stelat si se formeaza bastonasele pentru cojile de eclere. Se coc in cuptorul preincalzit, fara a deschide usa cuptorului 25 minute. Dupa cele 25 minute, putem verifica daca sunt coapte cojile. Daca au o culoare aurie, cum sunt ale mele, sunt gata si se pot scoate. Daca nu, le mai lasam cateva minute.



Crema:
-4 oua
-180 g zahar
-500 ml lapte
-80 g faina
-2 plicuri zahar vanilat/1 pastaie de vanilie
Se pune laptele la fiert cu pastaia de vanilie . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. Crema se lasa sa se raceasca, apoi se pune intr-un posh si se umple eclerele. Se glazureaza cu ciocolata topita, amestecata cu frisca lichida.



17 comentarii:

  1. Cristina:
    se ven deliciosos estos pastelitos.
    Tengo la tentación de comer uno.
    Respecto de dónde viene el nombre "brujita" ja-ja Lo que sucede es que yo siempre he dicho que he tenido que ser bruja "en mis vidas anteriores" y el jengibre siempre me ha apasionado...su olor y sabor.
    Cuando yo empece a cocinar colocaba "la brujita de jengibre2 en mis recetas y ahora el Blog tenía que llamarse así.
    ¿tienes mail?
    un abrazo
    edith

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina :) ce faine ti-au iesi :)
    vai eu numa ce am zic ga tre sa iau o paoza ca -am cam ingrasat :(
    de luni o sa fac o dieta :))) pe bune sper sa pot sa o tin :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Gracias Edit. Tambien te agradesco por los esplicaciones. eres una brujita muy linda.

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci Amca. Asta cu dieta e valabila si la mine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Super faine ti-au iesit.Ce pofta mi-ai facut.
    Duminica placuta sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gustoase eclere ai facut. Bravo!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Micul. O duminica faina si voua.

    RăspundețiȘtergere
  8. maiiiii la toata lumea ies eclerele numai mie nu mi-au iesit.ale tale arata yummy.voi mai incerc o data,sper ca de data asta daca nu voi mai deschide usa cuptorului nu se vor mai lasa.pup criss

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Sarah. Si eu am patit-o cu eclerele, mi s-a intamplat si mie sa nu-mi iasa. Dar cu aceasta reteta n-am probleme, ies intotdeauna.

    RăspundețiȘtergere
  10. Que buenos Cristina, te han quedado unos eclairs espectaculares...un besito

    RăspundețiȘtergere
  11. Gracias MaJose. Me alegro que te gustan. Tambien gracias por tu visita.

    RăspundețiȘtergere
  12. waauu ce bine arata, si ce pofta mi-ai facut!
    o zi superba!

    RăspundețiȘtergere
  13. c'est trop gourmand ces éclairs, j'adore
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Boscodino. Ma bucur ca iti plac.

    RăspundețiȘtergere
  15. doua premii dragute te asteapta sa le ridici .pupici

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.