marți, 19 aprilie 2022

Portofele fragede cu mere


 Aceste fursecuri le-am vazut pe pagina lui Chef Nicolae Tomescu si pentru ca aveam niste mere "ciudatele", am  zis ca ar fi bine sa fac ceva cu ele. "Ciudatele ", pentru ca au stat vreo doua saptamani in cosul cu fructe si coaja a inceputsa luceasca si sa fie cumva alunecoasa, parca ar fi fost date cu ulei. Nu stiu de la ce se fac asa dar nu e prima oara cand se intampla. 
Pe repede inainte am facut aceste fursecuri, nu am fost atenta la detalii si la un moment dat mi s-au parut urate astfel ca m-am gandit sa nu le mai postez. Dar m-am razgandit. Am sa le refac intr-o zi cand o sa am mai mult timp si am sa schimb si pozele. :)

Ingrediente pentru aluat: 

-1 ou 

-30 g zahăr 

-1 plic zahăr vanilat 

- un praf de sare 

-40 ml lapte 

-50 g unt cu 80% grăsime 

- 1/2 plic praf de copt 

- 250 g faină albă tip 000

Ingrediente pentru mere: 

-3 mere gata curățate 

-3 linguri de zahăr 

-20 g unt cu 80% grăsime 

-2 linguri zeamă de lămâie 

- scorțișoară după gust 

- zahăr praf pentru pudrat

 

Intr-un castron se pune oul, zaharul, zaharul vanilat, sarea si laptele si se amesteca. Eu le-am amestecat cu mixerul pana s-a topit zaharul. Se adauga apoi untul topit si faina amestecata cu praful de copt. (Eu zic sa nu puneti toata faina de la inceput, pentru ca s-ar putea sa fie prea multa.). Se amesteca cu o spatula, apoi se framanta cu mana pana se formeaza o bila de aluat. Nu insistati prea mult cu framantatul. Se inveleste aluatul in folie alimentara si se pune in frigider pentru o ora.

Intre timp ne ocupam de mere. 

Se curata merele si se taie cubulete. Se pun apoi intr-o tigaie antiaderenta impreuna cu zaharul, untul si sucul de lamaie si se calesc pana se inmoaie si nu mai ramane lichid deloc. Peste merele calite se pune scortisoara si se amesteca,

Aluatul se intinde intr-o foaie de aproximativ 3-4 mm, pe planul de lucru presarat cu putina faina,  si se decupeaza cercuri cu diametru 8 cm. (Ale mele cred ca sunt mai mici si mai groase, deci nu prea frumoase. Dar Daria ma presa sa ma grabesc, sa putem iesi in parc. 😀 Pe fiecare crculet se pun cateva cubulete de mere, se pliaza cercul si se pune in tava pe hartie de copt. 

Se coc fursecurile la 180C caldura sus-jos, timp de 15 minute, pana incep sa se rumeneasca. Se pudreaza cu zahar vanilat. Sunt bune si fragede, merg perfect langa o cafea.


 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.