marți, 16 mai 2023

Rulouri vegane cu mere si scortisoara

 

Saptamana trecuta i-am facut lui Alex cele mai bune Vegan cinnamon rolls vegane. 

Ieri, pentru ca voia ceva bun si dulce am ales sa ii fac tot niste rulouri, de aceasta data cu mere caramelizate si scortisoara. Recunosc, am optat pentru aceasta varianta, pentru ca masina de paine ma ajuta mult, practic face toata treaba in locul meu. Ma rog, ce tine de framantat... Si cum nu aveam prea mult timp, a fost solutia salvatoare pentru o zi de duminica. 😀


Ingrediente aluat:

-500 g faina

-1 varf de cutit sare

-100 g zahar

-250 ml lapte vegetal (cocos in cazul de fata)

-1 plic zahar vanilat

-coaja rasa de la o lamaie bio

-80 ml ulei 

-1 plic drojdie uscata

-putina pudra de turmeric pentru culoare 
 
+
-1 lingura unt de cocos
-80 g zahar brun
-1 lingurita scortisoara
-fulgi de migdale
 
 
Aluatul, ca de obicei, l-am facut la masina de paine. In cuva masinii de paine am pus mai intai laptele caldut, uleiul, zaharul, sarea, aromele si la final faina, pudra de curcuma si drojdia uscata. Am setat masina pe programul de framantare si dospire si dupa o ora si jumatate am avut un aluat crescut, pufos si foarte matasos la atingere.
 
Umplutura:
-5 mere 
-100 g zahar
-1 lingurita scortisoara
-1 lingura unt de cocos 
-zeama de la o jumatate de lamaie 
 

Merele se curata de coaja, se scot cotoarele si se taie cubulete. Se stropesc imediat cu sucul de lamaie, pentru a evita oxidarea.
Intr-o tigaie antiaderenta se pune untul de cocos si se adauga merele. se calesc 5 minute pana se evapora apa din ele. Se adauga zaharul si scortisoara si se gatesc merele pana se inmoaie . Merele se vor carameliza frumos.

Aluatul crescut se intinde intr-o foaie dreptunghiulara cam de 1 cm grosime. Se unge cu untul de cocos moale, se presara zaharul brun si scortisoara. Se intind merele si se ruleaza aluatul. Cu un cutit care taie foarte bine, se imparte ruloul in 12 bucati egale, care se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 
Peste rulouri puteti presara fulgi de migdale. Se acopera tava cu un prosop si se mai lasa rulourile sa creasca 20-30 minute.
Dupa acest timp, am introdus tava in cuptorul preincalzit la 180 C (caldura sus-jos) si am copt rulourile 30 minute. In functie de ce fel de cuptor aveti, s-ar putea sa mai fie nevoie sa le lasati 5 minute.
Absolut senzationale, pufoase, delicioase.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.