marți, 17 august 2021

Prajitura cu afine si bezea cu nuca

 

Azi va aduc o prajitura foarte simpla, de sezon, cu afine si bezea cu nuca. 
O prajitura frageda si aromata, care ar merge si cu alte fructe. Desigur, cu mere rase calite, cu pune, cu visine, caise, etc.  Am vazut prajitura pe blogul Dulciuri fel de fel si am asteptat sa apara afinele si sa le gasesc si la un pret rezonabil. A rezultat o prajitura delicioasa. Daria a strambat din nas, Alex si sotul meu nici n-au gustat-o. Nicio problema, am impartit-o cu mama, cu colegele si lor le-a placut.

Ingrediente: (tava 25/25)

-100 g unt 

-3 galbenusuri 

-100 g zahar (pudra) 

-180 g faina 

-1 lingurita praf copt 

-esenta de vanilie 

Pentru umplutura: 

-300 g afine 

Pentru bezea: 

-3 albusuri 

-100 g zahar

-100 g nuca macinata 

-esenta de migdale

 

Se tapeteaza cu hartie de copt o tava de 25/25 cm. Untul moale se spumeaza impreuna cu zaharul pudra. Se adauga pe rand cele 3 galbenusuri, esenta de vanilie, apoi faina amestecata cu praful de copt. Rezulta o compozitie cremoasa, care se repartizeaza cu o lingura in tava tapetata cu hartie de copt. Cu degetele usor umezite, nivelati compozitia pentru blat, sa fie uniforma. 

Peste aceasta compozitie se pun afinele spalate si uscate. Eu le-am spalat intr-o strecuratoare si le-am pus pe hartie de bucatarie. 

Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 150C, functie cu ventilatie si se coace prajitura 20 minute.  Dar, spun mereu ca fiecare isi cunoaste cuptorul si stie cam la ce temperatura ies perfect prajturile

Intre timp ne ocupam de bezea. 

Se bat spuma  albusurile impreuna cu zaharul. (Am uitat sa specific faptul ca eu am folosit 4 albusuri, 130 g zahar, 130 g nuca macinata.) Dupa ce obtinem o bezea ferma si zaharul s-a topit, adaugam nuca macinata, amestecand cu o spatula. Dupa cele 20 minute, scoatem prajitura din cuptor si punem bezeaua deasupra si mai coacem prajitura 30 minute. Dupa primele 20 minute, am scazut temperatura la 140 C. 

O prajitura simpla si delicioasa, pe care v-o recomand atunci cand nu vreti sa pierdeti prea mult timp in bucatarie si sasavurati o prajitura buna.


 
 






 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.