miercuri, 3 iunie 2020

Suberek


Suberek sunt acele placinte turcesti/tataresti. care se gasesc peste tot in chioscurile de pe faleza Marii Negre si sunt absolut delicioase. Si pentru ca mi s-a facut dor de mare, de Mamaia mea draga (da, Mamaia e statiunea pe care eu o iubesc cel mai mult si care pentru mine inseamna Vacanta cu "V" mare), am facut aceste placinte Suberek pe care acolo le-am descoperit.
Placintele acestea in esenta sunt foarte simple si usor de facut, acesta e si farmecul retetelor turcesti, din ingrediente simple si putine rezulta adevarate delicii culinare. Turcii si tatarii in general folosesc pentru prepararea suberekului, carne tocata de miel, dar noi nu suntem mari "prieteni" cu aceasta carne, astfel ca am preferat carnea de vita. De fapt si placintele pe care le-am mancat la Mamaia, erau facute tot cu carne de vita. Sursa mea de inspiratie, in cautarea retetei perfecte a fost Djouza, care are niste retete absolut senzationale.

Ingrediente aluat:
-500 g faina
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-1 lingura ulei
-250 ml apa calduta

Ingrediente umplutura:
-500 g carne tocata de vita
-2 cepe tocate marunt
-sare
-piper
-boia de ardei dulce
-chimen macinat
-50 ml apa calduta

Pentru aluat, se cerne faina intr-un bol incapator. Se adauga sarea, zaharul, uleiul si apa calduta si sa framanta un aluat elastic, fin si nelipicios. Bila de aluat se inveleste in folie alimentara si se lasa deoparte 30 minute. Dupa cele 30 minute, se imparte aluatul in 14 bile egale.
Intre timp de ocupam de umplutura. Peste carnea tocata se adauga cele doua cepe tocate cat se poate de fin (folositi un chopper), sarea, piperul, boiaua de ardei si chimenul macinat si apa calduta. Apa are rolul de a face amestecul de carne sa se intinda usor pe aluatul de placinte.

Fiecare bila de aluat se intinde in forma de disc cu diametrul de 18 cm. Eu am folosit o farfurie cu ajutorul careia am decupat discurile. Marginile le colectam si vom obtine astfel, la final, 15 placinte.
Pe discul de aluat se pune o lingura de umplutura de carne, se pliaza sub forma de semicerc, se lipesc marginile cu degetele si se taie surplusul cu o roleta . Procedam astfel pana epuizam tot aluatul . Placentile le vom acoperi cu un prosop de bucatarie, pentru a evita uscarea aluatului. Atentie, nu le puneti una peste alta ca se vor lipi.
Intr-o tigaie antiaderenta se pune uleiul la incins (puneti cam doua degete de ulei). Uleiul trebuie sa fie incins, dar focul mic, pentru ca placintele sa nu se arda si sa gateasca si carnea. Se pun cate doua placinte si se prajesc aproximativ 3 minute pe fiecare parte, apoi se scot pe hartie absorbanta, pentru a se indeparta surplusul de ulei. Sunt absolut delicioase si merg perfect cu un pahar de ayran. 






2 comentarii:

  1. Merci infiniment pour les compliments, je suis vraiment ravie que la recette t'ait plu et tes sebureks sont parfaits, bien appétissants !!!! Je te remercie pour le rappel du lien et petit clin d'oeil. Au plaisir de te lire, bises

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci de votre visite et des gentils commentaires. Merci aussi pour les voeux à ma fille. Je suis fan de recettes arabes et je suis content d'avoir découvert ton blog. J'ai énuméré de nombreuses recettes et je vais les préparer. (Désolé, j'ai utilisé Google translate, j'espère que vous comprenez ce que je voulais écrire. :)))

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.