sâmbătă, 17 septembrie 2011

Tort cu margarete



Acesta e primul meu tort acoperit cu pasta de zahar. Pentru prima incercare, zic eu, arata destul de bine. Tortul l-am facut pentru noi, a fost un experiment asadar, insa pasta de zahar e o dezamagire pentru mine. Deci nu cred ca am sa mai fac vreodata tort pentru noi, acoperit cu pasta de zahar. E mult prea dulce, nu ne place gustul ei si preferam torturile acoperite cu frisca sau ciocolata. In plus, se simte si untul cu care am uns tortul si asta iarasi ma deranjeaza, pentru ca nu ne plac cremele cu unt.
Am sa revin cu reteta. Pana atunci spun doar ca interiorul e blat alb, insiropat, umplut cu mousse de ciocolata alba si mousse de zmeura. O combinatie irezistibila zic eu.
Cu aceasta ocazie am incercat si noua forma de tort detasabila pe care am primit-o cadou de la o colega. (Merci Vio .)


Pentru blat am folosit reteta de baza - blat alb.



Mousse de ciocolata alba:
-100 g ciocolata alba (Milka am pus eu)
-100 + 200 ml frisca
-1/2 plic gelatina hidratata

In 100 ml frisca topim ciocolata alba si adaugam gelatina hidratata. Amestecam pana se topeste gelatina si lasam sa se raceasca, apoi adaugam 150 ml frisca batuta.

Mousse de zmeura:
-300 g zmeura
-4 linguri zahar pudra
-200 ml frisca
-1/2 plic gelatina gidratata

Zmeura (eu am avut in congelator) o lasam sa se decongeleze, apoi o pasam sa separam samburii. Piureul obtinut il amestecam cu zaharul pudra si il punem la fiert. Cand ajunge aproape de punctul de fierbere, luam vasul deoparte si adaugam gelatina hidratata. Amestecam pana se dizolva gelatina si lasam sa se raceasca. Dupa racire se adauga frisca batuta si se amesteca.


Blatul il taiem in doua. Prima foaie de blat o asezam pe tava si punem inelul detasabil. Insiropam blatul (apa+zahar+zeama de la zmeura), punem mouss-ul de ciocolata si dam la frigider pana preparam mousse-ul de zmeura. Cand mousse-ul de ciocolata s-a intarit ne apucam de facut cel de zmeura, apoi il punem peste cel de ciocolata. Din nou lasam la frigider sa se intareasca putin, apoi punem al doilea blat insiropat.




Dupa minim 2 ore (eu l-am lasat peste noapte) scoatem inelul detasabil si ornam tortul dupa preferinta. In cazul meu, l-am uns putin cu unt amestecat cu zahar pudra si am pus apoi pasta de zahar.
Margaretele le-am pensulat cu apa si le-am asezat pe tort. In cateva minute se lipesc. Se pot lipi si cu miere sau energizant.







35 de comentarii:

  1. pto prima incercare arata mai mult decat foarte bine! felicitari!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. ti-a iesit un tort foarte frumos Criss.bravo.cat despre pasta de zahar,si eu prefer torturile acoperite cu glazura sau cu frisca.de ziua mea nefiind acasa am cumparat tortul si era acoperit cu fondant sau ceva de genul si n-am fost incantata de el.cred ca frisca e perfecta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Sarah. Data viitoare am sa-l fac cu frisca si floricelele le fac din lapte praf, ca sa nu se topeasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte reusit tortuletul.Felicitari Criss.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult Ariana. Pupici printesei .

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine, bravo!
    Banuiesc ca pasta ati dat-o la o parte, daca nu v-a placut, si ati aruncat-o, nu-i asa? ;P Stai linistita, toti facem la fel.

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunat arata! Vreau si eu margarete!:) Pup Cristina.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Liana. Exact asta am si facut. Adica am aruncat vreo 600 g zahar, in loc sa fi facut ceva mai bun cu el.

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata super bine.Nimeni n-ar zice ca primul facut cu pasta de zahar.Foarte fain.Pupici de lamine, mai ales lui Alex, scolarul.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru prima incercare arata foarte bine. Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Este super bine realizat, te felicit si eu zic sa nu te dai batuta, chiar daca nu faci pentru voi, poate o sa-ti placa sa faci pentru altcineva, pe mine ma relaxeaza enorm de mult realizarea unui tort:), ma mai enervez cateodata, cand e cineva in preajma mea :))) in rest e ok! Inca odata felicitarile mele , nota 10+!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Micul. O seara frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Adela. N-am sa ma las batuta, doar mi-am cumparat si coloranti si accesorii, am si o multime de decupatoare. Si pe mine ma relaxeaza si imi place sa "tortalesc". Pentru altii oricand mai fac astfel de torturi, pentru noi nu. Pentru noi doar cu frisca sau cioco.

    RăspundețiȘtergere
  14. un chef_d’œuvre tous mes compliments et bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  15. Cristina tortul arata foarte bine, in privinta pastei de zahar nu stiu ce sa zic, eu sunt incantata de ea la fel si cei care au gustat din ea, ca sa nu simti untul , bate-l cu zahar pudra si zahar vanilat, o sa iasa o crema aromata. Din cate am citit te-ai dotat cu ustensile asa ca spor la treaba

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata super si exterior si interior. Va felicitam, succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  17. Superb tortul!!! Si super delicios! Ca pentru prima incercare, e foarte reusit! Felicitari! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. Imi place foarte mult cum ti-a iesit dar...si eu prefer torturile cu frisca iar ficele mele ci ciocolata.. E foarte adevarat ca pasta de zahar e de mare efect dar,totul depinde de gusturi!!!Imi mai place combinatia de creme si cum sant bine delimitate...
    Te pup si o dumineca placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc Petronela. Asa e , de mare efect si torturile arata mult mai frumos decat cu frisca sau cioco.

    RăspundețiȘtergere
  20. Cristina, imi place mult cum arata tortul tau, imi plac culorile si florile si combinatia lor. Ai invatat singura sa lucrezi cu pasta de zahar si sa modelezi flori? De oriunde ai fi invatat, felicitari! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc Mihaela.
    Am invatat dupa instructiunile Vioricai, o adevarata maestra in arta modelarii pastei de zahar. De asemeni dupa tutoriale de pe youtub sau de pe un site, kuharka.

    RăspundețiȘtergere
  22. Parca-s margarete adevarate,de unde-ai luat decupatoarele si cat au costat?

    RăspundețiȘtergere
  23. Doinita, multumesc mult. Margaretele au fost primele flori ealizate de mine din pasta de zahar. Decupatoarele mi le-a facut sotul.

    RăspundețiȘtergere
  24. Tortul este foarte frumos. Felicitari!!
    Eu la pasta de zahar in loc de apa pun zeama de lamaie pe care o strecor printr-o sita deasa ( ca sa nu scap pulpa de la lamaie)si adaug un pic de esenta de vanilie. Astfel nu mai este asa de dulce si este chiar buna.
    Untul cu care imbraci tortul il bati cu un pic de zahar vanilat si poti sa lasi stratul mai subtire.
    La cat mai multe torturi frumoase si gustoase!!! Corina

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.